پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مراسم عزاداری ابا عبد الله الحسین درمرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: جامعه باید بداند که تساوی حقوق زن و مرد در این عرصه ها خودنمایی می کند، منظور از تساوی حقوق زن و مرد در عریان کردن جسم نیست، بلکه در رشد و تعالی دینی و عقلی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی پیش از ظهر امروز در همایش هفتمین چهره ماندگار تبلیغی استان اصفهان (نکوداشت حجت الاسلام والمسلمین اسد الله جوادی) در خیمه گلستان شهدا، اظهار کرد: این جلسه به پاس عالمی فرهیخته که ده ها سال از عمر خود را صرف تبلیغ دین و انقلاب اسلامی سپری کردند، برگزار شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عمدتا عالمان بزرگ از تجلیل خود در زمان حیات خویش اباء دارند، اما این مراسم تجلیل وظیفه شکرگزاری عملی ما به دو هدف است، گفت: نخست آنکه جوانان ما با ا ین عالمان فرهیخته آشنا شوند و از محضر آنان بهره بیشتری بگیرند و بهتر قدردانی کنند و هدف دوم آنکه این راه استمرار پیدا کند و حوزه علمیه هویت و ماهیت خود را در ادامه راه بزرگان و عالمان جستجو کند.

وی افزود: بنابراین عالمان بزرگ هیچ نیازی به تجلیلی از خود ندارند، بلکه سود و فایده اصلی برگزاری این قبیل مراسمات به جامعه ما باز می گردد که ارزشمند است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به آیه ۳۹ سوره احزاب «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ۗ وَکَفَیٰ بِاللَّهِ حَسِیبًا» تصریح کرد: طبق این آیه شریفه، خداوند دو خصوصیت برای مبلغین مخلص در راه خدا بیان می کند، نخست خشیت الهی و دوم عدم خشیت از غیر خداوند است.

وی ابراز کرد: این دو ویژگی که مبلغ دین از خداوند بهراسد و از غیرخدا نترسد، معلول خلوص شخص است، وقتی شخص خالص است فقط از خداوند متعال می هراسد و نگاهی به غیر از خداوند ندارد و سخن خود را صراحتا بیان مکند، خلوص هم نتیجه ایمان قوی است.

آیت الله مهدوی متذکر شد: تا زمانی که نور خداوند به صورت قوی در وجود شخص نتابد، نورهای دیگران در وجود شخص جلوه می کنند، گاهی مذمت مخالفین و تشویق دیگران در عملکرد انسان در مسیر حق و حقیقت اثرگذار است.

وی ادامه داد: رنجش دیگران، تهدید و مذمت دیگران، اثرگذار در مسیر تبلیغ است که خلوص مبلغ دین باعث خنثی سازی این اثرگذاری خواهد شد.

استاد حوزه با اشاره به سابقه ده ها ساله حجت الاسلام والمسلمین جوادی از زمان جوانی تاکنون به همراه آیت الله جنتی در مسیر تبلیغ دین در اقصی نقاط کشور گفت: خاطرات فراوانی از همت والای این مبلّغ دین در مسیر تبلیغ اسلام و پیروزی انقلاب اسلامی نقل است که باید برای جوانان و طلاب بیان شود که همگی عبرت آموز است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: در زمان رحلت همسر حاج آقای جوادی که به منزل این عالم مراجعه کردیم، دو خصیصه از همسر خود بیان کردند که امروز برای دختران و بانوان جامعه ما الگو و درس است، نخست آنکه در طول چهل سال زندگی مشترک نماز شب آن مرحومه ترک نشده و دوم اینکه آن مرحومه تمام درآمد خود را در راه خدا و خدمت به دیگران، احسان می‌کردند و حتی یک النگو برای خود نگه نداشتند.

وی ادامه داد: جامعه باید بداند که تساوی حقوق زن و مرد در این عرصه ها خودنمایی می کند، منظور از تساوی حقوق زن و مرد در عریان کردن جسم نیست، بلکه در رشد و تعالی دینی و عقلی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha