جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ایام الله دهه فجر

خانم دنکوب رابط جمعیت استانداری گلستان استمرار انقلاب اسلامی را در گرو وجود نیروی انسانی و قدرت جوانی دانست و گفت: جهاد فرزندآوری و افزایش جمعیت در این مقطع از زمان، از امور مهم و اساسی است و باید در اولویت مسائل زندگی قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم آزاده دنکوب در نشست فرهنگی به مناسبت ایام الله دهه فجر در جمع شماری از بانوان شهرستان گرگان و طلبه‌های مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) این شهرستان بیان کرد: قرآن مجید از روزهای سرنوشت ساز و اثرگذار مهم تاریخی به ایام الله تعبیر کرده است.

وی افزود: از نظر اسلام همه روزها، روزهای عادی هستند و به خودی خود نه مبارک هستند نه نحس؛ انتساب آن روز به خدا به دلیل ویژگی ظهور حوادث و رویداد بزرگی در آن روز است.

استاد حوزه خواهران، عنصر قدرت الهی را نشانه ایام الله دانست و تشریح کرد: ایام الله روزهای تبلور قدرت خداوند هستند و یادآوری آن‌ها، یادآوری قدرت مغلوب ناشدنی و برتر خداوند و مشاهده حاکمیت اراده الهی در حوادث تاریخی و جامعه است.

خانم دنکوب، یادآوری و زنده نگه‌داشتن ایام الله را یکی از مهم‌ترین وظیفه آحاد جامعه اسلامی برشمرد و تصریح کرد: یادآوری ایام الله، توجه به سنت‌های الهی در جهان و تأمل در آن‌ها موجب می‌شود.

وی ادامه داد: یادآوری و گرامیداشت ایام الله زمینه‌ساز اصلاح دستگاه محاسباتی و تصمیم‌گیری جامعه می‌شود و این باور را تقویت خواهد کرد که اراده‌ها مقهور اراده الهی است.

رابط جمعیت استانداری گلستان، امید به آینده را از دستاوردهای گرامیداشت ایام الله دانست و افزود: وقتی دست قدرت الهی، ایام‌ الله را می‌سازد، بنابراین پاسداشت و توجه به این روزها، جامعه‌ اسلامی را به آینده امیدوار می‌کند.

خانم دنکوب دهه فجر و روزهای پیروزی انقلاب اسلامی را از مصادیق ایام الله خواند و تاکید کرد: یکی از بهترین فرصت‏ها جهت زنده نگه‌داشتن و انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی، بزرگداشت ایام الله دهه فجر است.

وی استمرار انقلاب اسلامی را در گرو وجود نیروی انسانی و قدرت جوانی دانست و گفت: جهاد فرزندآوری و افزایش جمعیت در این مقطع از زمان، از امور مهم و اساسی است و باید در اولویت مسائل زندگی قرار بگیرد.

استاد حوزه خواهران با بیان این‌که فرزندآوری و جلوگیری از حرکت کشور به سمت پیری در اقتدار ملی و پیشرفت کشور تاثیر مستقیم دارد، اظهار کرد: فرزندآوری باید به گفتمان عمومی در عرصه جهاد تبیین تبدیل شود.

خانم دنکوب خاطرنشان کرد: بانوان به ویژه خواهران طلبه در ارتقاء فرهنگ فرزندآوری و تبلیغ گفتمان افزایش جمعیت در جامعه نقش بسزایی دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha