شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ |۱۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 30, 2024
دوران پهلوی

حوزه/ کارشناس و پژوهشگر اقتصادی تصریح کرد: در راستای عمل به جهاد تبیین باید واقعیت های اقتصادی دوران پهلوی را برای آحاد مردم به خصوص نسل جدید تبیین و تشریح کنیم.

سید امیرحسین حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که در جنگ روایت ها، اگر ما نسبت به روایت حقایق غفلت بورزیم، دشمن از این ناحیه به ما ضربه زده و روایت و تحلیل و تفسیر خود را به مخاطب ارایه می دهد، ابراز داشت: این که رهبر معظم انقلاب از جهاد تبیین به عنوان فریضه ای قطعی و فوری یاد کردند، در واقع بیانگر اهمیت مساله است و این که ما وظیفه جدی و حتمی داریم که در این باره با احساس مسئولیت بالا، ورود پیدا کنیم.

وی با اشاره به این که بزک کردن رژیم پهلوی و از آن سو نادیده گرفتن دستاوردهای کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی از جمله مهم ترین راهبردهای رسانه ای دشمن است، گفت: ما باید به زبان درست و با بهره گیری از همه ظرفیت های رسانه ای و هنری به آحاد مردم به خصوص نسل جوان بگوییم که به عنوان مثال، ایران در دوران طاغوت در بین حدود ۲۰۰ کشور در رتبه ۱۴۷ در شاخص‌های توسعه انسانی بوده و حال آن که این رتبه در حال حاضر با جمعیت سه‌برابری نسبت به زمان طاغوت و با تقلیل درآمد نفتی به یک هفتم به برکت تلاش‌ها و مجاهدت‌های نیروهای انقلابی به ۷۶ رسیده است.

پژوهشگر و تحلیلگر مسایل اقتصادی ادامه داد: همچنین باید بگوییم و تأکید کنیم که در ایران ۳۰ تا ۳۵ میلیون نفری دوران طاغوت و با وجود تولید و فروش روزانه بیش از ۷ میلیون بشکه نفت، حتی در پایتخت هم بسیاری از مردم از نعمت آب، برق، گاز، تلفن و... بی بهره بودند و این در حالی است که برای پخت و پز از والر و علاءالدین و برای گرم کردن منازل خود از کرسی استفاده می‌کردند.

وی با بیان این که یکی از وظایف امروز رسانه های انقلابی و متعهد باید تبیین واقعیت های رژیم پهلوی و دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی باشد، ابراز داشت: در حال حاضر هر فرد ایرانی باید از دستاوردهای انقلاب اسلامی و تحولی که در طول بیش از چهار دهه و به همت مردان و زنان ایثارگر و انقلاب در عرصه‌های متنوع فکر، فرهنگ، سیاست، اقتصاد، صنعت، کشاورزی و... رخ داده مطلع شود

امیرحسینی گفت: البته این سخن به معنای چشم فروبستن بر ضعف ها و ناکارآمدی ها نیست بلکه در این رابطه نیز باید با تکیه بر اندیشه و روحیه انقلابی و مدیریت جهادی به دنبال حل مشکلات و غلبه بر نواقص و ضعف ها بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha