پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خدری

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به اهمیت فرهنگ در جامعه بر تبادل نظر بین جامعه فرهنگی - هنری استان و مجموعه حوزه علمیه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، نشست مشترک پژوهش سرای علوم انسانی اسلامی حوزه علمیه استان بوشهر با حضور حجت الاسلام خدری مدیر حوزه استان و عبدالرحیم افروغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان ظهر امروز برگزار شد.

حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به اهمیت فرهنگ در جامعه بر تبادل نظر بین جامعه فرهنگی - هنری استان و مجموعه حوزه علمیه اعم طلاب و اساتید و دیگر روحانیون تاکید کرد و گفت: ترکیب مقوله علم و هنر می تواند به خلق تولیداتی جذابی منجر شود و می توان با ارتباط و تعامل بیشتر بین دو مجموعه حوزه علمیه و فرهنگ و ارشاد اسلامی اتفاقات بزرگی را شکل دهد.

عبدالرحیم افروغ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه ارتباط بین حوزه علمیه و اهالی فرهنگ و هنر را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این زمینه می توان از نظرات کارشناسانه اهالی فرهنگ و هنر برای ایجاد این ارتباط استفاده کرد.

در این نشست پیرامون ارائه طرح و برنامه پژوهشی برای قشر نوجوان و جوان، همفکری و تعامل در خصوص برگزاری نشست های علمی و کرسی های آزاداندیشی اساتید حوزوی و دانشگاهی به صورت سلسله وار حول موضوعات و چالش های فرهنگی و اجتماعی استان به صورت میان رشته ای صحبت و گفتگو شد.

در این جلسه مقرر شد که این دو مجموعه در زمینه شناسایی سلسله نظام مسائل و موضوعات جامعه و ارائه تحقیق و پژوهش راجب آن همکاری مشترک داشته باشند.

همچنین برنامه ریزی و برگزاری برخی از دوره های هنری برای طلاب علاقه مند و مستعد در عرصه هنر از دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha