دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1071915
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
حجت الاسلام آسوده

حوزه/حجت‌الاسلام آسوده از ثبت ۲۰ وقف جدید از ابتدای سال جاری تاکنون به ارزش تقریبی ۶۰ میلیارد ریال خبر داد.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، با اشاره به ثبت ۲۰ وقف جدید از ابتدای سال تاکنون، اظهار داشت: ارزش تقریبی این موقوفات ۶۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: این موقوفات شامل شش شهرستان خراسان شمالی می‌شود که به تفکیک در شهرستان‌های بجنورد و شیروان، مانه و سملقان سه مورد، شهرستان اسفراین و فاروج به تفکیک دو مورد و شهرستان جاجرم یک مورد است.

حجت‌الاسلام آسوده اضافه کرد: شاخص‌ترین مورد ثبت‌شده در سال جاری یک قطعه زمین زراعی به مساحت ۱۳ هزار مترمربع است که از سوی زینب رجایی با نیت هزینه کرد امور رفاهی دانشجویان دانشگاه کوثر بجنورد وقف‌شده است.

وی با اشاره به سنددار شدن ۱۷۴ موقوفه در خراسان شمالی، ادامه داد: خراسان شمالی پنج هزار و ۸۸۲ فقره موقوفه دارد که از ابتدای امسال تاکنون ۱۷۴ فقره آن سنددار شده است.

حجت‌الاسلام آسوده تصریح کرد: در سال جاری برای سنددار کردن موقوفات استان ۳۰۰ مورد هدف‌گذاری شده بود که ۱۲۴ مورد آن طی نیمه نخست امسال سنددار شده و در نیمه دوم سال و تاکنون ۵۰ مورد دیگر آن‌هم سنددار شده است.

وی خاطرنشان کرد: سنددار کردن موقوفات از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است و مزایای بسیاری دارد که ازجمله آن حفظ و حراست از موقوفات، جلوگیری از دخل و تصرفات غیرقانونی و جلوگیری از تعدی به موقوفات است.

حجت‌الاسلام آسوده افزود: البته در مورد سنددار کردن موقوفات مشکلات و چالش‌هایی هم وجود دارد که ازجمله آن می‌توان مشکلات حقوقی و واقع‌شدن موقوفات در حوزه روستایی و دوردست را نام برد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت هدایت موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه، گفت: به خیرین و واقفان خیراندیش توصیه می‌کنم که هنگام وقف کردن به نیازهای روز جامعه توجه داشته باشند تا اثرات مثبت این وقف شامل نیازمندی‌های جامعه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha