شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر حوزه علمیه استان قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: حوزه‌ علمیه خاستگاه فرهنگ غنی دینی و اسلامی است؛ اگر حوزه‌ علمیه رو به افول و ضعف برود و تولید محتوا انجام نگیرد به یقین منابع نورانی ائمه اطهار(ع) کنار زده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین اصغر عرفانی مدیر حوزه علمیه استان قزوین ظهر امروز در جمع ائمه جماعات بویین زهرا که با حضور امام جمعه این شهر برگزار شد گفت: ارزش موضوع تبلیغ و بیان معارف حقه شیعه امری روشن و شفاف بوده و بر هیچکس پوشیده نیست.

وی، روحانیت را عهده‌دار رسالت تبلیغ دانست و بیان کرد: مطابق روایت علما کفیل یتیمان آل محمد هستند که در این روایت به نوعی جامعه شیعی را به صراحت به ما معرفی می‌کند از این رو تبلیغ در جامعه شیعی به عهد علما خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین در ادامه با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع) پیرامون تبلیغ، اظهار کرد: حضرت امام عسکری (ع) فرمود «جدم حسین بن علی به شخصی فرمودند آیا آن کسی که کفالت و هدایت آل محمد را بر عهده گرفته و مجموعه ای از مسلمان ها را از دست ستمگران و استکبار نجات می دهد کارش برتر است یا کسی که در دست حاکم زندانی است؟». امام خودشان اینگونه پاسخ دادند آن کسی که دستی در تبلیغ و نجات عموم مخاطبین از زندان جهالت داشته و آنها را از شبهات و گمراهی نجات می دهد کارش برتر و ارزشمندتر است.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: حوزه‌ علمیه خاستگاه فرهنگ غنی دینی و اسلامی است؛ اگر حوزه‌ علمیه رو به افول و ضعف برود و تولید محتوا انجام نگیرد به یقین منابع نورانی ائمه اطهار(ع) کنار زده خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: اکنون نیاز جامعه به تبلیغ بیشتر از زمانی است؛ اگر جهادگری در عرصه تبلیغ تلاش کند فرهنگ نسل جدید را به فرهنگ حقه شیعه اتصال دهد نتیجه آن بسیار لذت بخش‌ خواهد شد.

وی در پایان گفت: طلاب برای جذب علاقه‌مندان به تحصیل در حوزه با استفاده از هر ظرفیتی و مهارتهای گوناگون، نفوذ کلام، اخلاص و پاکی نیت و حتی ثوابی که بر این کار مترتب شده است تا ان شاءالله شاهد پیشرفت خوبی در جهت جذب طلاب جدید به حوزه علمیه باشیم.

 حوزه علمیه خاستگاه فرهنگ غنی دینی و اسلامی است

 

 حوزه علمیه خاستگاه فرهنگ غنی دینی و اسلامی است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha