جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیر حوزه علمیه استان قزوین

 حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: لازم است روحیه جهادی را همواره توسعه و تعمیق دهیم و در این خصوص ظرفیت بیشتری را ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی صبح امروز در جمع طلاب جهادی حوزه علمیه استان قزوین گفت: شخصیت والای حضرت ابوالفضل العباس(ع) مهمترین الگو است آن بزرگوار در سایه بصیرت نافذه ای که داشت که در رکاب امامش تا مرز شهادت پیش رفت.

وی خاطرنشان کرد: تأسی به جهادگران واقعی تحت عنوان جهادگران گروهی نوعی ارزش به شمار می رود که باید مورد توجه قرار بگیرد. بیان کرد: گروه های جهادی معنا و مفهوم خودش را دارد به این معنا که این گروه دارای روحیه جهادگری بوده و متأسی به جهادگران تاریخ همچون حضرت ابوالفضل العباس است.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین به تلاش های گروه‌های جهادی در بحران ها خاطرنشان کرد: گروه های جهادی در بحران هایی همچون کرونا و سیل خدمتهایی انجام دادند که ماندگار شد کار این عزیزان بسیار به جا و ماندنی بود و در تاریخ حوزه قزوین ثبت شد.

وی ادامه داد: لازم است روحیه جهادی را همواره توسعه و تعمیق دهیم و در این خصوص ظرفیت بیشتری را ایجاد کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عرفانی به آثار روحیه جهادی در جامعه عنوان کرد: اگر روحیه جهادی حاکم بر جامعه شود خیلی از گره ها گشوده خواهد شد و جامعه از بسیاری بن بست ها رها شده و نجات پیدا می‌کند.

وی در پایان گفت: جهاد بالاترین ارزش عملیاتی برای جهادگران در میدان عمل است ما هم اگر نتوانستیم جهاد کنیم باید با جهادگران همنوا شده و تأیید و تشکر خود را داشته باشیم روحیه جهادی داشتن و از خودگذشتگی و خدمت به خلق خدا از ارزشهای مهم است.

در پایان این برنامه، از حجت الاسلام سید مجتبی علی اکبری به عنوان مسئول گروه جهادی طلاب مدارس علمیه استان قزوین به خاطر تلاشهای شبانه روزی تجلیل شد.

روحیه جهادی را توسعه و تعمیق دهیم

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha