شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کتاب عمار انقلاب

حوزه/ کتاب «عمار انقلاب» به قلم آقای حجت‌الاسلام و المسلمین مقدمی شهیدانی تلاش مطلوبی است در جهت معرفی ابعاد شخصیتی آیت‌الله مصباح یزدی. خواندن این اثر به‌همگان و خصوصا به جوانان توصیه می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری بر کتاب «عمار انقلاب» تقریظی نوشته اند که متن آن بدین شرح است:

باسمه تعالی

پاسداشت و زنده نگه داشتن یاد سلف صالح و بزرگان جهان تشیع از وظایف دینی مسلمین و به‌ویژه اندیشمندان حوزه و دانشگاه است و در این ساحت احیای نام علمای مبارز و مجاهدان مخلص انقلابی اهمیتی افزون دارد.

علامه مصباح یزدی در زندگی نورانی خود خادم صدیق ائمه اطهار علیهم‌السلام بود و از این‌رو صبغه‌ای دل‌انگیز از «جوامع‌الکلم» آن حضرات داشت. ایشان در فضل علمی عصاره بزرگانی چون آیت‌الله العظمی بروجردی، امام خمینی، علامه طباطبایی و آیت‌الله العظمی بهجت بود و در بعد مبارزه هم در جبهه مبارزات سیاسی حضوری فعال و به‌سزا داشت و هم در جبهه مبارزات فرهنگی عالمانه و حکیمانه سخن می‌راند و قلم می‌زد و در جهاد کبیر علیه التقاط و انحراف فکری و سیاسی با صلابت، صراحت و درایت مقاومت و ایستادگی می‌کرد و تمام این مبارزات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و علمی را ذیل دنیاگریزی و پرهیز از دعوت به خود پی می‌گرفت و وفاداری عمیق و دائمی ایشان به امام خمینی قدس سره الشریف و مقام معظم رهبری جلوه‌ای از آن صفا و خلوص نفس بود.

تلاش‌های آن عالم مجاهد در راستای تحول حوزه و دانشگاه و تولید علوم انسانی اسلامی جلواتی بارز داشت و کادرسازی در حوزه علمیه از طریق مؤسسه در راه حق، بنیاد فرهنگی باقرالعلوم (ع) و مؤسسه امام خمینی و همچنین کادرسازی در دانشگاه از طریق طرح ولایت بخشی از این جلوه‌گری مجاهدانه و عالمانه است.

تمام موارد ذکر شده در کنار تولید آثار علمی فراوان در موضوعات متنوع معارف اسلامی اعم از فلسفه، اخلاق، تاریخ اسلام و ... کارنامه‌ای کم‌نظیر و اعجاب‌انگیز را پیش‌چشم همگان قرار می‌دهد. هرچند غبار سنگین اتهامات ناروا و شبهات تاریخی آن کارنامه روشن را تا حدی مخفی ساخته و مظلومیتی حزن‌انگیز را بر آن عالم وارسته تحمیل کرده است و رفع این مظلومیت وظیفه حتمی مراکز اسنادی و تاریخی و عموم فرهیختگان و فضلای حوزه علمیه است و در این راستا تبیین‌های دقیق و عالمانه مقام معظم رهبری و توصیف آن عالم بزرگوار به عنوان «استاد فکر» و اشارات ایشان نسبت به غیرت دینی علامه مصباح کارآمد و راهگشا خواهد بود.

امروز علامه مصباح در کنف رحمت الهی مستقر است و یادکرد او چراغ راه بازماندگان و طالبان حق و حقیقت است.

درود و رحمت خداوند بر آن عالم و فقیه وارسته که در حیات و ممات مصباح‌الهدی حق‌طلبان بود.

کتاب «عمار انقلاب» به قلم آقای حجت‌الاسلام و المسلمین مقدمی شهیدانی تلاش مطلوبی است در جهت معرفی ابعاد شخصیتی آیت‌الله مصباح یزدی. خواندن این اثر به‌همگان و خصوصا به جوانان توصیه می‌گردد.

احمد جنتی
رئیس مجلس خبرگان رهبری

تقریظ آیت‌الله احمد جنتی بر کتاب «عمار انقلاب» + عکس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha