یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
گفت وگو با وزیر آموزش و پرورش

حوزه/ وزیر آموزش و پرورش از فعالیت ۲۳ هزار طلبه طرح امین در مدارس آموزش و پرورش به استثنای امامان جماعت مدارس خبر داد.

دکتر یوسف نوری، وزیرآموزش و پرورش در حاشیه سفر یک روزه به شهر قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: در سفری که به شهر مقدس قم داشتیم به جهت اهمیت هفته تربیت اسلامی اولین برنامه را با حضور در جمع اعضای انجمن علمی تعلم و تربیت اسلامی حوزه های علمیه آغاز کردیم، مطالب و نکات بسیار ارزشمندی بیان شد و ان شاءالله بتوانیم با کمک این دوستان نسبت به احیای امورتربیتی اقدام خوبی صورت گیرد.

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش تأکید کرد: ما به دنبال احیای امور تربیتی بعد از فرمایش حضرت آقا در پانزدهم آذر ماه هستیم، و این انجمن، انجمنی است که در این زمینه بسیار خوب کار کرده است و می تواند نقش و کمک شایانی نسبت به این مهم ایفا کند.

نوری به مباحث مطرح شده دیگر این نشست اشاره کرد و افزود: مباحث دیگری در حوزه‌های مختلف در حوزه تحول بنیادی، در حوزه تربیت معلم و در حوزه مسائل برنامه درسی و خود احیا امور تربیتی با حضور این خبرگان تعلیم و تربیت مطرح و تبادل نظر صورت گرفت، لذا یک تکلیفی آنجا تعیین شد که تعدادی از دوستان برای احیا امور تربیتی به صورت بنیادین، پیشنهادها یا کارگروهی را تشکیل دهند و پیشنهادها را ارائه کنند.

وزیر آموزش و پرورش نسبت به موضوع استخدام معلمین گفت: در خصوص بحث استخدام، یک تعداد معلم برای دوره ابتدایی و دوره استثنایی نیاز داریم و اطلاعیه‌اش را منتشر کرده ایم و جزئیات نیز از طریق مجاری اطلاع رسانی وزارت خانه با اطلاع جرائد خواهد رسید.

نوری به طرح موفق مدارس امین و مشارکت روحانیون در مدارس اشاره کرد و گفت: بحمدالله این طرح از سوی ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش در حال انجام است، هفته گذشته در نشستی میزبان مدیر محترم حوزه های علمیه و معاونین بودیم و الحمدلله این طرح با قوت و قدرت پیش می‌رود. در خصوص آمار نیز باید بگویم در حال حاضر آمار عزیزان طرح امین ما ۲۳ هزار نفر حضور دارند در مدارس و البته به استثنای ائمه جماعات مدارس که قطعا با وجود ایشان، تعداد بیش از این خواهد بود.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علیرضا IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    1 0
    سلام علیکم آیا مربیان طرح امین استخدام آموزش و پرورش خواهند شد؟ چون کادر آموزشی ومدیریتی مدارس به مربی طرح امین به چشم نیروی اضافی وجدا زا نگاه می کنند
  • الْقَوِيُّ الْأَمِين CA ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    0 12
    ﷽. اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ! چگونه و با چه صفتی در دستگاه امام رمان(عج) استخدام شویم؟ باید مثل موسی، هم قوی باشیم و هم امین! قَالَتْ إِحْدَاهُمَا يَا أَبَتِ اسْتَأْجِرْهُ إِنَّ خَيْرَ مَنِ اسْتَأْجَرْتَ الْقَوِيُّ الْأَمِينُ (يكي از آن دو گفت:پدرم! او را استخدام كن، چرا كه بهترين كسي را كه استخدام مي‏تواني كني آن كس است كه قوي و امين باشد). علی(ع) چگونه توانست درِ خیبر را از جا بکند؟ «ما قلعتها بقوّة بشریّة ولکن قلعتها بقوّة الهیّة و نفس بلقاء ربّها مطمئنّة» «اِنَّ الْجِهادَ بابٌ مِنْ اَبْوابِ الْجَنَّةِ فَتَحَهُ اللّهُ لِخاصَّةِ اَوْلِیائِهِ و هو لباس التقوى، ودرع الله الحصينة وجنته الوثيقة». استاد مطهری در کتاب شهید قیام و انقلاب مهدى(ع)میفرماید🔸:«قرآن در سوره ی مباركه ی اعراف سخن از جامه ی تقوا آورده است. علی می فرماید:جامه ی تقوا جهاد است. تقوا یعنی پاكی راستین؛ پاكی از چه؟ از آلودگیها. ریشه ی آلودگیهای روحی و اخلاقی چیست؟ خودخواهی ها و خودپسندی ها و خودگرایی ها؛ و به همین دلیل مجاهد واقعی باتقواترین باتقواهاست؛ زیرا یكی پاك و متقی است از آن جهت كه پاك از حسادت است، دیگری پاك از تكبر است، سومی پاك از حرص است، چهارمی پاك از بخل است، اما مجاهد پاكترین پاكهاست، زیرا پا روی هستی خود گذاشته است؛ مجاهد پاكباخته است. لهذا دری كه به روی پاكباخته ها باز می شود با دری كه به روی سایرپاكها گشوده می شود متفاوت است.»🔸 مجاهد پاكباخته است! علی مستقیم نگاه میکرد در چشمان حق، جذب میشد، محو میشد و خود را میباخت. علی میرفت کنار، خدا ظاهر میشد. و در این هنگام همه چی مقهور علیست- زمین، آسمان، و فرشتگان. علی عاشق بود- عاشق خدا! باید پیر و جوان همه کشورها قوی و مقاوم و عاشق بشوند! عاشقایِ مکتبیِ حسینیم / پیر و جوون خادم اربابیم / عاشقی سن و سال نمیشناسه! عزیزم حسین، عزیزم حسین(https://rasekhoon.net/media/show/1621671)! کلاس در برنامه های واتس اپ، تلگرام، تویتر، اینستاگرام، کلاب هاوس و... ممنوعه! گفتگو حتما باید داخل برنامه شاد شهدا برگزار بشود، چه در داخل 🇮🇷، چه در خارج! (https://rasekhoon.net/media/show/1621674). ما از نسل فتح خیبریم(https://rasekhoon.net/media/show/1621444)! و من، پاسدار، قاسم سلیمانی - Shadow Commander - عضو کادر سپاه پاسداران امام و شهدا!🇮🇷🌏🇵🇸 الله اکبر، الموت لامریکا، الموت لاسرائیل!