دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دانش طلب

حوزه/ حجت‌الاسلام دانش‌طلب گفت: دوران غیبت دوران رشد و تعالی است پس اصل غیبت و کسانی که در دوران غیبت قرار گرفته‌اند مذمت و کوتاهی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی،حجت‌الاسلام موسی دانش‌طلب، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های نیمه شعبان، اظهار داشت: اصل قرار گرفتن در دوران غیبت یک کمال است لذا قدر دورانمان را بدانیم.

وی افزود: کسی در این دوران قرار می‌گیرد که استعداد آن کمال را به او داده باشند دوران کمال این‌گونه است که آخرین کمالات بشری برای رسیدن به دوران ظهور باید در دوره غیبت طی بشود.

حجت‌الاسلام دانش‌طلب اضافه کرد: ما وقتی می‌توانیم دوران ظهور را خوب بشناسیم که بفهمیم در دوران غیبت با ما چه‌کار دارند. اگر فهمیدیم دوران غیبت با ما چه‌کار دارند، آماده کردیم خودمان را برای آن مقصودی که در این دوران هست تا برای دوران ظهور آماده شویم آن‌وقت معلوم می‌شود که دوران ظهور با ما چه‌کار دارند.

وی ادامه داد: دوران غیبت، از ابتدا هدف‌گیری شده برای این‌که به ظهور منجر شود امام که روح نظام هستی است وقتی غائب می‌شود در حقیقت مردم بالاتر می‌روند در ارتباط با نظام روحی امام قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام دانش‌طلب تصریح کرد: پس غیبت، یک غیبت کمالیه است که ما را بالا می‌برد تا از نگاه به شخص ظاهری امام که بدن امام است بالاتر برویم و امام را در نظام روح هستی ببینیم.

وی خاطرنشان کرد: در دوران غیبت، هرکسی در هرلحظه‌ای و هر مکانی امکان ارتباط با امام برای او فراهم است منتها این امکان ارتباط ورای رابطه صرف است. اصل در رابطه همان بلوغ عقول و افهام و معرفت است که این رابطه را محقق می‌کند و همیشه این رابطه مقدم و برتر بوده است از رابطه‌ای که مرتبه ابدان واقع می‌شود.

وی اضافه کرد: چون در رابطه‌ی ابدانی خیلی‌ها در کنار حضرات معصومین (ع) قرار می‌گرفتند اما حضرات را نمی‌شناختند و ارتباطی برای آن‌ها ایجاد نمی‌شد و حتی مقابل آن‌ها قرار می‌گرفتند.

حجت‌الاسلام دانش‌طلب ادامه داد: دوران غیبت می‌خواهد از آن حجاب عادتی که انسان یاد گرفته بود به‌واسطه رابطه بدنی ارتباط برقرار کند از این بالاتر بیاید به تعبیری دوران غیبت، دوران اسم «الباطن» حق است.

وی اظهار داشت: پس دوران غیبت دوران تاریکی و حیرت به معنای این‌که عقاب الهی باشد نیست بلکه دوران غیبت دوران امر، دوران سرّ الهی است که در این دوره خدای سبحان مردم را از مرتبه حواس ظاهری به مرتبه باطن و آماده شدن برای این امام در همه صحنه‌ها ببینند عبور می‌دهد.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) خراسان شمالی گفت: دوران غیبت دوران حضور فعال امام است که در همه عرصه‌ها و همه‌جاها امکان ارتباط با ایشان برقرار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha