یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
محمد جوانی

حوزه/ یک پژوشگر علوم شناختی گفت: طبق آخرین نظرسنجی های موسسات معتبر، اعتماد مردم آمریکا به رسانه های این کشور به کمتر از ۱۰ درصد رسیده اما بخاطر برتری ابزار و تجهیزات آنها و همچنین وجود انحصار اطلاعاتی اجازه نمی دهند باطن پوسیده آن جایی منعکس شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمد جوانی در دوره «هم عهدی» ویژه فرماندهان نواحی بسیج کشور به میزبانی مجتمع یاوران مهدی در قم، با اشاره به اهمیت کار شبکه ای و اثرهمنوایی،خاطرنشان کرد: لشکر سایبری منافقان امروزه با استفاده از اثر همنوایی، با استفاده از هزاران اکانت فیک و ربات، سلبریتی و خواص را دچار اشتباه محاسباتی می کنند و از این طریق روی جوانان و عامه مردم تأثیر می گذارند.

این پژوهشگر علوم شناختی اظهار داشت: لشکر سایبری سالهاست که در حال مهندسی افکار و عقاید سلبریتی هاست؛ شرایط بنحوی است که وقتی یک هنرمند موضع انقلابی می گیرد در کمتر از یک ساعت هزاران اکانت فیک و ربات و لشکر سایبری به وی حمله می کند بگونه ای که هنرمندان جرأت نمی کنند موضعی جزء خواسته های آنها را در صفحات خود منتشر کنند.

وی یادآور شد: در قضیه اغتشاشات اخیر لشکر سایبری دشمنان و منافقان بنحوی واقعیات را از طریق جنگ شناختی و بمباران همنوایی، وارونه جلوه دادند که هنوز جای جلاد و شهید در بین برخی از جوانان و مردم جابه جا شده است.

این پژوهشگر علوم شناختی عنوان کرد: جنگ شناختی در حالت قوی خود این قابلیت دارد تا مقاومت جامعه را بصورت کامل از بین برد و ادراک و شناخت افراد را متزلزل کرده و انسجام اجتماعی را نابود و قوه مقاومت را از افراد سلب می کند.

جوانی تصریح کرد: جنگ شناختی همچنین با دست گذاشتن روی گسل های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و قومی و مذهبی روحیه و انگیزه مقابله و مقاومت را جامعه می گیرد؛ دشمن در جنگ شناختی با معرفی روایات متضاد و مطرح کردن شبهات به همراه قطبی کردن افکار و رادیکالیزه کردن افراد به دنبال تسخیر مغزها و در نهایت فروپاشی جامعه است.

وی ادامه داد: دشمن از طریق عامل بیرونی و دستگاه های هوشمند«هوش مصنوعی» و عامل درونی تحت عنوان ذهن های ضعف شده بدنبال ایجاد سوء گیری های شناختی و در نهایت قطبی کردن افکار و رادیکالیزه افراد هستند.

این پژوهشگر علوم شناختی گفت: طبق آخرین نظرسنجی های موسسات معتبر، اعتماد مردم آمریکا به رسانه های این کشور به کمتر از ۱۰ درصد رسیده اما بخاطر برتری ابزار و تجهیزات آنها و همچنین وجود انحصار اطلاعاتی اجازه نمی دهند باطن پوسیده آن جایی منعکس شود و علاوه بر این حتی اجازه نمی دهند صدای مخالف به بهانه صحبت خارج از قاعده، به گوش مردم غرب برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha