دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام مهدی عباسعلی پور

حوزه/ حجت الاسلام عباسعلی پور گفت: ما وظیفه داریم برای ظهور دعا کنیم و در این مسیر قدم برداریم، چرا که ظهور حیات طیبه الهی برای همه بشریت را به ارمغان خواهد آورد و بشریت را از یوغ ظلم نجات و عدالت را در دنیا گسترش خواهد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مهدی عباسعلی پور شامگاه سه شنبه در مراسم جشن ولادت حضرت بقیة الله (عج) که در مسجد یازهرا (س) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: خداوند دنبال بهانه ای است تا انسان ها را مورد عفو و بخشش خویش قرار دهد که نیمه شعبان از جمله این روزهای پربرکت است.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی افزود: اعتقاد به منجی آخرالزمان جزو اعتقادات همه ادیان و مذاهب الهی است و برخی از مذاهب معتقدند که هنوز حضرت متولد نشده است، اما شیعه اعتقاد دارد منجی حیّ و حاضر است و کسانی که در جشن نیمه شعبان شرکت می‌کنند شیعیان مولا علی علیه السلام هستند.

حجت الاسلام عباسعلی پور خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم برای ظهور دعا کنیم و در این مسیر قدم برداریم، چرا که ظهور حیات طیبه الهی برای همه بشریت را به ارمغان خواهد آورد و بشریت را از یوغ ظلم نجات و عدالت را در دنیا گسترش خواهد داد.

وی گفت: یکی از خصوصیات حکومت مهدوی روی کار آمدن انسان های صالح و کارآمد و مسئولیت پذیرفتن آن ها در جامعه است و عقل بشری تعالی پیدا خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: یکی از عوامل بدبختی بشر این است که کشورهای استعماری و استکباری سالانه تریلیون ها دلار برای جنگ هزینه می کنند که این امر موجب بی خانمان شدن صدها میلیون انسان و قتل عام مردم بیگناه می شود، اگر این بودجه و پول ها در جهت فقر زدایی ها صرف شود، در عالم فقر به صورت چشم گیری کاهش پیدا می کنند.

حجت الاسلام عباسعلی پور عنوان کرد: جامعه مهدوی به قدری برای مردم جذاب خواهد بود که حتی ادیان دیگر هم دعا می کنند خداوند از عمر آن ها کم کرده و به طول عمر حضرت حجت بن الحسن (عج) اضافه کند.

وی در پایان با اشاره به ارزش عالم دینی در جامعه اسلامی گفت: همان گونه که حضرات معصومین(ع) رهبری جامعه و مقابله با تحریفات دین را به عهده داشتند، علمای دین نیز این وظیفه خطیر را به عهده دارند و اسلام را از زنگارها و تحریفات حفظ کرده اند. امروز متدینین وظیفه دارند فرزندان خود را برای یاری و نصرت حجت بن الحسن (عج) به حوزه بفرستند.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha