یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه رشت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی گفت: کسانی که کشف حجاب می‌کنند و با برداشتن روسری و پریشان کردن موهای خود در جامعه راه می‌روند، عملاً می‌گویند مخالف دین و قانون جمهوری اسلامی هستند لذا این عده معدود باید بدانند که رصد شده و به وقت مقتضی با هنجار شکنان برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی در آخرین خطبه‌های نماز جمعه سال 1401 رشت با اشاره به توافق ایران و عربستان آن را خوب و مبارک توصیف کرد و اظهار داشت: هنوز نمی‌توان پیش‌بینی خاصی در معادلات جهانی و منطقه بیان کرد اما قطعا این حسن همجواری و رابطه با همسایگان اثرات مفیدی خواهد داشت لذا جمهوری اسلامی ایران همیشه صبر و استقامت را در ارتباط با همسایگان خود انجام داده و از درگیری پرهیز کرده است.

وی با بیان اینکه رژیم منحوس صهیونیستی از توافق ایران و عربستان خشمگین است، گفت: جمهوری اسلامی ایران از اصول خود که حفظ ارزش‌ها و مرزهای عقیدتی و دفاع از جریان مقاومت است دست بر نمی‌دارد و بارها حمایت خودش را از مقاومت منطقه و فلسطین ثابت کرده است و با اعتراضاتی که در داخل رژیم صهیونیستی اتفاق می‌افتد، این رژیم به زودی از بین خواهد رفت، که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه رهبران رژیم منحوس صهیونیستی بارها در پیش بینی‌های خودشان از افول و سقوط این رژیم جعلی خبر داده‌اند، افزود: افسردگی و تمرد سربازان و نظامیان صهیونیست و خلبانان و برخورد سخت جبهه مقاومت با سربازان صهیونیست نشانگر وضعیت وخیم و افول این رژیم جعلی است.

خطیب جمعه رشت با بیان این که ایران با دعوت سوریه و عراق در این کشورها رفته است، گفت: ایران در امور داخلی هیچ یک از کشورها دخالت نمی‌کند و حضور ایران در سوریه و عراق با دعوت دولت این دو کشور بوده است.

فلاحتی در ادامه با تاکید بر اینکه غالب زنان ایرانی مسلمان و محجبه هستند، و با ابراز تاسف از کسانی که کشف حجاب می‌کنند بیان کرد: عموم زنان جامعه ما دیندار هستند و کسانی که کشف حجاب می‌کنند و با برداشتن روسری و پریشان کردن موهای خود در جامعه راه می‌روند، عملاً می‌گویند مخالف دین و قانون جمهوری اسلامی هستند لذا این عده معدود باید بدانند که رصد شده و به وقت مقتضی با هنجار شکنان برخورد خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه خانواده‌های مذهبی و مسلمان این شرایط را بر نمی‌تابند، اظهار داشت: روسیاهی برای کسانی می‌ماند که پدران و مادران و همسرانشان غیرت را در مقابل دختران و زنانشان نادیده می‌گیرند، چرا که حجاب نص صریح قرآن است و این عمل مخالفت صریح با نص قرآن است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن سال نو و ماه مبارک رمضان و تاکید بر بازگشایی مساجد بسته شده گفت: ماه مبارک رمضان بهار قرآن است، جلسات قرآن را در مساجد و خانه ها برگزار کنید و مساجد بسته را باز کنید جایی که مسجد بسته شود رحمت خدا متوجه آن سامان نیست و برگزاری نماز جماعت و مختصر بودن مراسم در مساجد مورد توجه متولیان مساجد باشد.

امام جمعه رشت با اشاره به سالروز جنایت رژیم پهلوی در حمله به مدرسه فیضیه قم گفت: شهادت جمعی از روحانیون از جمله شهید سید یونس رودباری در یورش دژخیمان رژیم ستمشاهی در سال ۴۲ به مدرسه فیضیه قم همراه با سایر طلبه‌ها مورد ضرب و شتم ماموران قرار گرفته و به شهادت می‌رسد و به عنوان شهید نهضت خمینی (ره) نام گرفت، این واقعه هیچگاه از تاریخ ایران پاک نخواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سید محسن موسوی IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    0 0
    محسن موسوی: بسمه تعالی وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ با سلام ما که هنگ کردیم یکی میگه برخورد میشه یکی میگه کار فرهنگی بشه یکی میگه کار حکومتی نیست مردم همت کنند بابا اینقدر اختلاف و پراکنده گویی آنهم از علما و کسانی که جایگاه علمی مذهبی دارند خیلی بده آخه فقط آیه حجاب دو امر که حد اقل ظهور در وجوب دارد و دو نهی که ظهور در حرمت دارد و هیچ مخصص و نقیضی ندارد که از ظاهرش دست بکشیم و فعل امر قل که اول آیه شریفه هست امر به پیامبر اکرم صلی الله است که باید بگوید که این سیاق با سیاق و لله علی الناس حج البیت و یا اقیموا الصلاه یا و لایغتب بعضکم فرق دارد که توضیحش طولانی است نطر مقام معظم رهبری هم معلومه مگه میشه بگیم حکومت وظیفه ای در مورد دزدها نداره و یا بگوییم برای دزدها باید کار فرهنگی کرد
  • طلبه قم IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    17 1
    مهم تر از کشف حجاب کشف دزدی کشف اختلاس و کشف بی عدالتیه که موجب کشف دروغ و ظلم و نفاق شده یه کم حواسمون رو جمع کنیم و ببینیم چرا مردم اینطوری شدند و تقصیر از کیست یا از چیست؟
    • ؟ IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      0 1
      خود کشف حجاب یه اختلاس و دزدی واضحه چرا خودت رو به اون راه زدی؟! دلربایی از عام و خاص و تحریک مداوم جنسی دیگران برات عادیه؟ طلبه عالی هستی!
    • رضا IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      1 1
      اگر دل بعضی با یک نگاه بلرزد باید در تقوا و دینداری شان شک کرد
    • خط IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
      1 0
      جناب رضا دل کی نمی لرزه؟ مگه نمی گفتند چشم و دل سیری میاره؟ اورد؟ خدا طوری زن رو آفریده که برای جنس مقابلش جذبه داره، اگه نداشت خانواده ای و ازدواجی شکل نمی گرفت و نسل بشر امکان ادامه نداشت، اگر این جذبه عمومی شد، یعنی تحریک نابجا یعنی هرج و مرج ارتباطی یعنی به حاشیه رفتن تشکیل خانواده و ... خط ولنگاری خط حیات بشر نیست نابودی بشره.
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    0 1
    __ بسمه تعالی __ کسی که با دین و قانون سر ساطش ندارد بطریق اولی با انقلاب اسلامی نیز ضدیت دارد لذا به او میگوئیم : ضدُّ الانقلاب ، ضدّ الانقلاب ،خوش بگیر بخواب ، خوش بگیر بخواب __شاید بخواب ببینی ، چیزی مثل شیرینی __چون که مانده ای سر در گم __ ندانی چگونه باز خم __ آوری بدستت با دُم __ حال که شکاری تو از قم __ چون شکسته است ز تو سُم __ بهترین عمل همین است __دستت گذاری روی دست __ نعره بزنی چو یک مست __گوئی بخودت همین است __ کا رهر که می شود پست __
    • محمد مهدی اسلامی IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
      0 0
      لطفاََ اصلاح بفرمائید « سر سازش » درست است که متأسفانه «سر ساطش »نوشته ام ، متشکر .