شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سيد محمد تقي شاهچراغي استاندار قم

حوزه/استاندار قم در پیامی فرارسیدن عید نوروز و تقارن آن با ماه مبارک رمضان را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن کامل پیام سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم به مناسبت سال جدید به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

«یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبرالیل و النهار یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال»

فرارسیدن عید نوروز، آغاز سال نو و بهار زیبای طبیعت و تقارن مبارک آن با ماه میهمانی خدا را به محضر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، ریاست محترم جمهور، علما و مراجع گرانقدر و عموم هم استانی های ارجمند به ویژه خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و خدمتگزاران مردم در مجموعه های اداری، خدماتی و نهادهای نظامی و انتظامی استان همچنین زوار و میهمانان عزیز نوروزی تبریک عرض می کنم.

سال ۱۴۰۱ سالی با حوادث تلخ و شیرین توأم با دستاوردهای ارزنده برای ایران اسلامی در عرصه های مختلف بود. سالی که ملت بزرگ ایران به فضل و یاری خداوند متعال و در پرتو بصیرت و هوشیاری خود و هدایت های حکیمانه رهبری معظم، پیروز و سربلند از میدان جنگ ترکیبی، سخت و پیچیده دشمن برای بر هم زدن ثبات و امنیت کشور بیرون آمد و با تحمیل شکست خفت بار دیگری به دشمنان و بدخواهان این نظام، زیباترین جلوه های این توفیق بزرگ ملی را در جشن های باشکوه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و حماسه شورانگیز یوم الله ۲۲ بهمن به نمایش گذاشت و به دنیا نشان داد که این ملت با گذشت ۴۴ سال و علیرغم همه سختی ها و کاستی ها، همچنان یکدل و متحد و تا پای جان، حافظ و پشتیبان ولایت فقیه و شجره طیبه انقلاب اسلامی و دستاوردهای گران سنگ آن است.

همگام با موفقیت های ملی، استان قم نیز در سال گذشته مسیر پیشرفت و توسعه را با شتاب و سرعت مناسبی طی کرد و با تلاش، برنامه ریزی و همراهی مجموعه های مختلف، کارهای بزرگ و اقدامات تحول آفرینی در عرصه های مختلف به سرانجام رسید. تکمیل و بهره برداری از صدها پروژه در بخش های تولیدی، صنعتی، زیربنایی، محرومیت زدایی و ...، تلاش برای رفع موانع و سرعت دادن به روند اجرای پروژه های نیمه کاره استان به ویژه طرح های ساخت مسکن، گردشگری و رفاه زائرین و بهداشت و درمان و اتخاذ تصمیمات جهادی برای تعیین سرنوشت طرح های بلاتکلیف و سال ها بر زمین مانده مانند طرح جمع آوری ریل های متروکه، پروژه فرودگاه و طرح هایی از این دست همچنین ورود جدی و با برنامه به موضوع اشتغال، مانع زدایی از تولید و احیای واحدهای راکد و حمایت های ویژه و عملی از فعالان عرصه دانش بنیان در راستای تحقق شعار سال و نیز پیگیری های مجدانه برای اجرایی شدن مصوبات سفر ریاست محترم جمهور به استان از جمله جذب ۱۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب متمم سفر و ... از جمله اقدامات شاخص سال سپری شده بود که زمینه و فرصت ارزشمندی را برای تقویت زیرساخت ها و رونق و شکوفایی اقتصادی و عمرانی استان فراهم آورد. برگزاری باشکوه کنگره ملی بزرگداشت ۶۰۹۰ شهید والا مقام استان به عنوان یک حرکت فرهنگی فاخر در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اقدام ارزنده دیگری بود که حال و هوای معنوی خاصی در فضای عمومی این خطه ایجاد و یاد و نام نورانی شهدا را در دل ها زنده کرد. علاوه بر موارد یاد شده، اجرای طرح ملی عادلانه سازی یارانه ها و نیز مدیریت بی حاشیه اعتراضات و اغتشاشات پائیز از دیگر تلاش های موفقی بود که در کارنامه یکساله استان به ثبت رسید و امیدوارم در سال ۱۴۰۲ که از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام《مهار تورم، رشد تولید》نامگذاری شده است با همت و تلاش جمعی و تقویت نقاط مثبت و رفع اشکالات و ضعف ها، این روند رو به پیشرفت استان به شکل مطلوب و پرشتاب تر از قبل استمرار یابد.

ضمن تبریک مجدد سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات و بهره مندی از فیوضات ماه مبارک رمضان، از درگاه خداوند حکیم ایامی سرشار از نشاط، سلامتی توأم با برکت و معنویت برای ملت بزرگ ایران اسلامی و زائرین و مجاورین حرم نورانی کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) را مسألت دارم.

سید محمد تقی شاهچراغی

استاندار قم

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha