یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
محمد حاج ابوالقاسم دولابی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: سعادت و شقاوت انسان در کانون خانواده رقم می خورد و مسیر صعود و سقوط انسان در میان خانواده روی خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم طی سخنانی در اولین روز از ماه رمضان در ابتدای برنامه ترتیل خوانی عمومی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه سلام علیها گفت: تقارن ماه رمضان با عید نوروز فرصت خوبی برای استحکام خانواده است و در مقابل تهاجم ترکیبی دشمن معطوف به تخریب بنیان خانواده است به همین خاطر در ماه رمضان امسال درباره موضوع زن و خانواده صحبت می‌کنیم.

وی افزود: در آیه ۳۵ سوره مبارکه بقره خداوند می فرماید به حضرت آدم(ع) گفتیم با همسرت در بهشت ساکن شو و به همین خاطر خداوند بشر را در بستر خانواده خلق نموده است.

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: شیطان برای وسوسه وقتی به سراغ انسان می آید خانواده را نیز وسوسه می کند که در آیه ۳۶ بقره به این نکته اشاره شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: سعادت و شقاوت انسان در کانون خانواده رقم می خورد و مسیر صعود و سقوط انسان در میان خانواده روی خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم یادآور شد: تشکیل خانواده فواید متعددی دارد و حراست از خانواده مهم است چرا که ولنگاری جنسی باعث ضایع شدن بنیان خانواده می شود و کسی که ازدواج کند نصف دینش تضمین خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: مراقبت و تربیت فرزندان در کانون بسیار مهم خانواده است و مراقبت از جهات جسمی و جهات روحی و اخلاقی امر مهمی است.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: عدم آموزش فرائض دینی به فرزندان و یا ممانعت از انجام فرائض دینی توسط والدین بسیار قبیح است.

وی افزود: مراقبت از سالمندان در کانون خانواده بسیار مهم است چرا که مانع از افزایش آسیب های اجتماعی است و اگر والدین در کنار فرزندان به سن کهولت برسند باید مواظب آن ها بود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم اظهار داشت: نظارت اجتماعی و ممانعت از بزه کاری و جلوگیری از جرم و جنایت در کانون خانواده روی می‌دهد چرا که خانواده هم کانون مهرورزی و هم کانونی است که کارکرد اقتصادی دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: کسی که در خدمت خانواده خودش باشد و تکبر نورزد نامش در زمره شهدا مکتوب خواهد شد.

وی یادآور شد: افرادی که در تنهایی زندگی می کنند بیشتر در معرض بیماری های روانی و جسمی هستند و نوعا مشکلات بیشتری دارند.

سخنران حرم بانوی کرامت در پایان گفت: لازم است محافل قرآنی میان خانواده ها شکل بگیرد چرا که منازلی که در آن قرآن خوانده نشود و نام خدا برده نشود برکت از منزل می رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha