شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کریمی والا

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه قم گفت: با توجه به حال و هوای معنوی ماه مبارک رمضان، این ماه عزیز در واقع بهترین فرصت برای تقویت اُمید در جامعه به شمار می رود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا کریمی والا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به تأکید خاص مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی مبنی بر اهمیت و ضرورت امیدآفرینی در جامعه ابراز داشت: هم بر اساس مبانی و آموزه های دینی و هم ضرورت های عقلی، ما نیاز به امیدآفرینی در جامعه داریم، کما این که در سایه ایمان به خدا و معنویت، امید در دل ها شکل گرفته و تقویت می شود.

وی افزود: در واقع اگر ایمان به خدا محکم ایجاد شده و در زندگی ها ظهور و بروز داشته باشد امید شکل گرفته و قوام می یابد و گرنه بدون توجه به معنویت و خداگرایی، سخن گفتن از امید واقعی، فایده ای ندارد.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: آن چه مهم است این که باید کوشید که غفلت های آدمی رفع شده و در سایه تقویت ایمان، معرفت او به خدای متعال و جهان آفرینش ارتقا یابد که اگر این گونه شد و خدا در زندگی ما حضور پررنگی داشت، امید نیز شکل گرفته و تقویت می گردد.

وی با تأکید بر این که ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تقویت امید در جامعه است، خاطرنشان کرد: ایجاد و توسعه انگیزه در دل مردم برای کسب رضای الهی بهترین مشوق و مؤثرترین عنصر امیدبخش است، چه آن که امید به حیات در انسان ها به این وسیله ایجاد می شود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی والا ادامه داد: از سوی دیگر این امید چون در راستای رضای خدای متعال است بی نتیجه نمی ماند و خدا نتیجه آن را در اختیار ما قرار می دهد اما وقتی که صرفاً نظر به این شود که در غرب و آمریکا چه اتفاقاتی داده و ما صرفاً به مظاهر دنیوی توجه کنیم، امید واقعی شکل نگرفته و نخواهد گرفت.

وی بیان داشت: بر این اساس ماه مبارک رمضان به جهت شرایط خاص معنوی، فرصت بسیار خوبی است برای این که توکل و اعتماد به خدا در دل ها تقویت شود که همین مسئله خودش امیدآفرین است، ضمن آن که خدای متعال در این صورت به تلاش ها و کوشش های ما برکت می دهد و ما رشد و پیشرفت واقعی را در زندگی احساس می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha