دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تربیت نسل

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم و مدرس جامعة المصطفی(ص) گفت: شرط توفیق در امور تربیتی نسل جدید، برنامه ریزی درست و استمرار فعالیت های فرهنگی و تربیتی است.

حجت الاسلام والمسلمین اصغر اخوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با تأکید بر اهمیت و ضرورت توجه به مباحث اخلاقی در تربیت یک نسل ابراز داشت: قبل از هر چیز باید توجه داشت که به صرف اکتفا به ارایه مباحث تربیتی و اخلاقی در کلاسهای درس ما به هدف غایی در این زمینه نمی رسیم بلکه باید زمینه و شرایط التزام به اخلاق حسنه و تربیت صحیح در جامعه فراهم شود.

وی با بیان این که مسایل تربیتی ابتدا باید از درون نهاد خانواده و سپس از نظام آموزش و پرورش شروع شده و استمرار یابد، افزود: ما برای این که به اهداف مدنظر در مقوله تعلیم و تربیت دست یابیم اولاً باید برنامه ریزی درست و مطلوبی داشته باشیم و ثانیاً در اجرای فعالیت های فرهنگی و تربیتی استمرار داشته باشیم.

این مشاور حوزوی همچنین گفت: از سوی دیگر همه دلسوزان و دغدغه مندان نظام تعلیم و تربیت اعم از حوزویان، دانشگاهیان، فرهنگیان باید با احساس مسئولیت در این زمینه راهکارهایی پیشنهاد دهند که به واسطه آن ها و با درنظرگرفتن ظرفیت ها و اقتضائات نهادهای آموزشی، فرهنگی و تربیتی، نسل جدید در مسیر رشد و اعتلای اخلاقی و تربیتی مناسب قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین اخوی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر با توجه به فراگیری استفاده از فضای مجازی و رسانه های نوین در سطح جامعه، باید برای مقابله با آفت ها و تهدیدات این عرصه از منظر تربیتی و اخلاقی نیز به نحوی شایسته برنامه ریزی کرد تا جوانان و نوجوانان ما در این فضا نیز مصونیت لازم را داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha