شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/حضور آیت‌الله مهدوی در دوره پودمانی تعالی اساتید حوزه های علمیه

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر مسئله ولایت به عنوان عامل اصلی در زندگی بخشی به روح انسان گفت: روح تمام اموری که ما را زنده می کند ولی و ولایت است و در آیه ۱۹۶ اعراف می گوییم ولی ما خدا است، لذا به خدا توجه می کنیم و دستورات خدا و رسول خدا(ص) را دنبال می کنیم

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سیدابوالحسن مهدوی ظهر امروز در مسجد جامع اصفهان با اشاره به عوامل زنده کننده روح انسان اظهار داشت: در آیه ۲۴ سوره انفال، پروردگار متعال و رسول خدا(ص) ما را به حیات روحی دعوت می کنند.

وی افزود: حیات روحی غیر از حیات جسمی است، حیات جسمی که جسم ما در آن تنفس می کند، یک حیات ظاهری است، اما خداوند ما را به حیات روحی دعوت کرده، لذا باید بیاندیشیم که چه کاری انجام دهیم تا روح ما زنده باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان آیه " یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا استَجیبوا لِلَّهِ وَلِلرَّسولِ إِذا دَعاکُم لِما یُحییکُم " به عوامل زنده شدن روح انسان اشاره کرد و گفت: برخی می گویند آنچه که باعث زنده شدن روح انسان می شود علم است وعلم انسان را زنده می کند و در مقابل آن جهل و نادانی قرار دارد، لذا انسان جاهل، انسان مرده ای است.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن ما را دعوت به ایمان می کنند، لذا فرد مومن زنده است و در مقابل کافر قرار دارد که کافر میت؛ سوم ما را به جهاد دعوت می کنند و آن امتی که در راه خدا جهاد می کنند امت زنده ای می باشند.

استاد حوزه به دیگر عوامل زنده کننده روح آدمی اشاره کرد و ادامه داد: هم چنین ما را به سمت قرآن دعوت می کند، زیرا قرآن ما را زنده کرده، هم چنان که در آیه ۵۹ سوره انعام می فرماید همه علوم در قرآن جمع است.

وی عنوان کرد: همه این موارد در یک طرف قرار دارد، اما روایت می گوید آن چه که ما را زنده می کند ولایت است و ولایت روح این چهار امر است.

آیت الله مهدوی با تأکید بر مسئله ولایت به عنوان عامل اصلی در زندگی بخشی به روح انسان تصریح کرد: روح تمام اموری که ما را زنده می کند ولی و ولایت است و در آیه ۱۹۶ اعراف می گوییم ولی ما خدا است، لذا به خدا توجه می کنیم و دستورات خدا و رسول خدا(ص) را دنبال می کنیم.

وی افزود: انسان در محضر وحی، حی است، لذا آنها که ارتباط با این جلسات نداشته و آن را قبول ندارند زنده نمی باشند و شیرینی وحی را درک نمی کنند، وحی به انسان حیات می دهد و بر همین اساس در آیه ۶۵ سوره غافر می فرماید " هُوَ الْحَیُّ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ "، حی تنها خدا است و خداوند ما را زنده می کند.

عضو خبرگان رهبری تفاوت حیات جسمی و حیات روحی را در حصولی و تحصیلی بودن آنها عنوان کرد و گفت: حیات جسمی حصولی است و حیات روحی، تحصیلی می باشد ، حصولی به معنای این است که به انسان داده اند و تحصیلی یعنی باید به دنبال آن رفت و به دست آورد.

وی خاطر نشان کرد: باید بکوشیم با این دعاها، روح زنده را در خود زنده نگه داریم، چرا که زمانی که فردی روح خود را زنده می کند، این زنده بودن را به دست آورده است.

امام جمعه موقت اصفهان تأکید کرد: افرادی که شیرینی این جلسات را نچشیده اند به این جلسات دعوت کنید، زیرا این لذت روحی مانند زیارت امام حسین(ع) است و تا فردی نرفته متوجه آن نمی باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha