یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام سالاری / سیریک

حوزه / امام جمعه سیریک گفت: جمهوریت و اسلامیت، دو بال انقلاب ایران است که در روند حرکت انقلاب نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

حجت‌الاسلام محسن سالاری امام جمعه شهرستان سیریک در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه از هرمزگان، اظهار داشت: ۱۲فروردین، ‌روز استقرار جمهوری اسلامی ایران است که باید از زوایای مختلفی به این رویداد عظیم تاریخی پرداخت.

وی افزود: در طول تاریخ، بشریت انقلاب‌های بزرگی به وقوع پیوسته است که مهمترین آنها، انقلاب فرانسه و روسیه بود که انقلاب مردم با انگیزه مبارزه با حکومت بود اما بعد از پیروزی برای ادامه حیات خود هیچ برنامه‌ای نداشتند و انقلاب به دست احزاب افتاد و لذا از ریل اصلی خود خارج و احزاب برای مردم تصمیم گرفتند، که منجر به خودکامگی دیگری شد.

امام جمعه سیریک یادآور شد: نظام اسلامی اولین حکومتی در دنیای است که شیوه حکومت خود را بر گرفته از اسلام قرار داد و حکومت دینی بر مبنای اسلام را از انزوا خارج کرد و نوید بخشی برای همه آزادی خواهان جهان شد.

حجت‌الاسلام سالاری عنوان کرد: جمهوریت و اسلامیت، دو بال انقلاب ایران است که در روند حرکت انقلاب نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

وی اظهار کرد: روز جمهوری اسلامی، نه تنها روز عید برای مردم ایران، بلکه برای همه ملت‌های مسلمان و آزادی خواهان و مستضعفین جهان و مایه مباهات است.

امام جمعه سیریک با طرح این سوال که چه ویژگی سبب تمایز ۱۲ فروردین شده است، گفت: ۱۲ فروردین، روز حکومت "لا اله الا الله" است که دارای دو بخش سلبی و ایجابی می‌باشد، بخش سلبی، تبر به چهره پوشالی دیو صفتان و طواغیت زده است و در شکل ایجابی، تجلی استقرار حکومت اسلامی در روز جمهوری اسلامی است که میوه حاصل از پیروزی انقلاب در روز ۲۲بهمن است.

وی با تأکید بر اینکه باید این نفی طاغوت تداوم پیدا می‌کرد و تنها با ۲۲بهمن نفی طاغوت به پایان نمی‌رسد، خاطرنشان کرد: انقلاب با استقرار نظام اسلامی در روند ایجاد حکومت اسلامی، دولت و تمدن اسلامی نقش آفرینی می‌کند تا با حکومت عدالت مهدوی تکمیل یابد.

امام جمعه سیریک یادآور شد: ۱۲ فروردین، نفی تفکرات غربی و لیبرالی و جایگزینی حکومت‌های غیر دینی به دینی و تغییر در سبک زندگی به سمت و سوی دینی است.

حجت‌الاسلام سالاری، گفت: انقلاب اسلامی ایران، تنها حکومتی است که بعد از پیروزی، نقش مردم را به‌صورت نمایان نشان داد و اوج دموکراسی را به رهبری بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران به رخ جهانیان کشید و لذا در خاطره تاریخ انقلاب‌های جهان به یادگار ماند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha