جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محدودیت های ترافیکی جمکران

حوزه/مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم از افزایش ۱۳ درصدی تردد به استان قم در تعطیلات نوروز نسبت به میانگین تردد روزانه سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت : از ابتدای تعطیلات نوروزی تا پایان ۱۱ فروردین ماه نزدیک به چهار میلیون خودرو وارد استان قم شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حسین زنجیرانی فراهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان قم در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای طرح نوروزی که ۲۴ اسفندماه است تا پایان روز ۱۱ فروردین تعداد سه میلیون و ۹۹۰ هزار و ۱۶۶ خودرو وارد استان قم شده اند.

وی بیان کرد: طی این مدت سه میلیون و ۴۸۱ هزار و ۱۲۱ خودرو نیز وارد شهر قم شده اند که این میزان نسبت به میانگین تردد روزانه ۱۴۰۱، به میزان ۱۸ درصد رشد را نشان می دهد.

وی یادآور شد: طی این مدت هم چنین آزاد راه قم به تهران و آزاد راه تهران به قم دو محوری بودند که بیشترین ترددها در استان قم در آن ها رخ داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم درخصوص سامانه هوشمند در جاده‌های قم نیز گفت: درحال حاضر ۲۶ دوربین نظارتی، ۷۷ دستگاه تردد شمار و ۷۱ سامانه ثبت تخلفات در محورهای استان فعال است.

وی گفت: ۱۳۰ نفر از پرسنل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم در راستای تامین ایمنی راه‌ها، تسهیل سفرهای نوروزی هموطنان و اجرای برنامه پویش همراهان سفر ایمن مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه پویش همراهان سفر ایمن تا ۱۵ فروردین ماه در این استان ادامه دارد، ‌گفت: درحال حاضر این پویش در دو ایستگاه مجتمع خدماتی زیتون و دنیز واقع در آزادراه قم - تهران و بزرگراه سلفچگان - قم درحال اجرا می‌باشد.

زنجیرانی فراهانی افزود: این پویش در راستای ارتقای ایمنی سفرهای برون شهری نوروزی و کاهش سوانح رانندگی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های سازمانی و فراسازمانی با همکاری ستاد اقامه نماز کشور و سازمان راهداری، حمل و نقل جاده‌ای به اجرا درآمده‌ است.

در حوزه راهداری استان قم یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک‌هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha