یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ مراسم ۱۲فروردین «روز جمهوری اسلامی » در آستانه سید مظفر بندرعباس

حوزه / استاد حوزه علمیه هرمزگان گفت: مردم ایران با رأی تاریخی خود به نظام جمهوری اسلامی ایران، به شرق و غرب نشان دادند که به دنبال حکومت اسلامی هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد علی معصومی استاد حوزه علمیه هرمزگان، امشب در ویژه برنامه سالروز ۱۲فروردین «روز جمهوری اسلامی»، در آستانه سید مظفر بندرعباس، اظهار داشت: ۱۲ فروردین، روز استقرار نظامی جمهوری اسلامی و روز پیروزی اسلام بر کفر و ثبوت حقانیت کشور اسلامی ایران است.

وی افزود: در آن ‌ایام مردم زیادی در استقرار نظام اسلامی با تقدیم جان و مال خود تلاش و کوشش کردند و امروز وظیفه ما است که برای ادامه حیات انقلاب نقش آفرینی کنیم.

استاد حوزه علمیه هرمزگان یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی، نعمت بزرگی است که خداوند متعال به ما عنایت کرده و شاید آن وقتی که خدواند در غدیر فرمود، «انعمت علیکم نعمتی» مردم متوجه نشدند و کفر ورزیدند، اما در عصر انقلاب اسلامی مردم با بصیرت و آگاهی نسبت به نعمت انقلاب، هوشیار و همیشه در صحنه حاضر بوده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین معصومی، عنوان کرد: کفران مردم نسبت به ولایت در واقعه غدیر، سبب شد مردم در تنگنا، مضیقه و چپاول ستمگران قرار گیرند و مقدمه‌ای بر آن باشد که قدرت‌های بزرگ و جنایتکاران بر ثروت‌های بزرگ منطقه غرب آسیا به نفع خود بهره‌برداری کنند و سبب ضرر برای جامعه مسلمان شوند.

وی خاطرنشان کرد: نعمت بزرگ ولایت که با استقرار حکومت جمهوری اسلامی به‌واسطه رهبری امام گونه حضرت امام خمینی(ره) و با حمایت مردم در این کشور ایجاد شد، هدیه‌ای از جانب خداوند برای ملت ایران است.

استاد حوزه علمیه هرمزگان تأکید کرد: ملت ایران در طول دوران مبارزاتی خود از سال ۴۲ و قبل از آن، تلاش و مجاهدت فراوان کردند، اما این مردم از زمان ورود حضرت امام(ره) به میهن به مدت ده روز به پیروزی رسیدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین معصومی خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) بدون فوت وقت و با آرامش گرفتن مردم و حمایت‌های ملت ایران، دولت موقت را مکلف کردند که در ۱۲فروردین سال ۱۳۵۸ اصل نظام اسلامی را به رأی عموم مردم قرار دهند.

وی اضافه کرد: مردم ایران نیز با رأی تاریخی خود به نظام جمهوری اسلامی ایران به شرق و غرب نشان دادند که به دنبال حکومت اسلامی هستند، البته دشمن در تمامی این سال‌ها نیز از هیچ دسیسه‌ای برای کم‌رنگ کردن اسلام و کوچک جلوه دادن نقش مردم غافل نبوده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha