دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شیوا قاسمی پور

حوزه/ نماینده مردم مریوان در مجلس یازدهم با انتقاد از عملکرد سازمان برنامه و بودجه در اختصاص اعتبارات اجرای قانون رتبه بندی گفت: سازمان برنامه کار بر زمین مانده ۱۱ ساله که با دستور رئیس جمهور محترم و همراهی فراتر از انتظار مجلس شورای اسلامی به ثمر نشست را با بهانه چند هزار میلیارد تومان به کام همگان تلخ کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، شیوا قاسمی پور، در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۵ فروردین) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات درخصوص علل تاخیر در پرداخت حقوق اسفندماه فرهنگیان گفت: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود تاکید داشتند که مسئولان اقتصادی باید نسبت به آموزش و پرورش و موضوع معیشت معلمان نگاه ویژه داشته و بدانند هرگونه هزینه برای این مجموعه، سرمایه گذاری برای آینده و ایجاد ارزش افزوده است.

نماینده مردم مریوان در مجلس یازدهم خطاب به رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و سایر متولیان این موضوع گفت: بی تدبیری و عدم انجام درست مسئولیت در روزهای پایانی سال گذشته، کام یک میلیون معلم شریف و شایسته کشور را تلخ کرد، همان معلمانی که آغاز سال تحصیلی با اعتراضات و مشکلات جنگیده و با مسمومیت ها ادامه دادند، اما کلاس ها را تعطیل نکردند، حق این معلمان این نبود که پایان سال را با این اتفاق تمام کنند.

وی افزود: سازمان برنامه چرا کار بر زمین مانده ۱۱ ساله که با دستور رئیس جمهور و همراهی فراتر از انتظار مجلس شورای اسلامی به ثمر نشست را با بهانه چند هزار میلیارد تومان به کام همگان تلخ کرد؟ آیا افزایش چند درصدی اعتبار آموزش و پرورش و معلمان، خلاف قانون و شرع است؟ اگر چنین می اندیشید، از شما می خواهم به آمار بودجه های مصوب و عملکرد سال های دور تاکنون مراجعه کنید.

قاسمی پور یادآور شد: سال ۱۳۷۰ مصوب ۱۰۰ میلیارد تومان و عملکرد ۱۵۶ میلیارد تومان و در دوران وزارت آقای علی احمدی یعنی ۱۳۸۷ بودجه مصوب ۸۳۰۰ میلیارد تومان و عملکرد ۱۰ هزار و ۵۴۷ میلیارد تومان و در سال ۱۳۹۲ با رشد ۵۶ درصدی مواجهیم، اما امسال چه کردید؟ آیا انصاف است وزیر را فدا کنید و به او بگویید چند رتبه از فرهنگیان کم کند تا بودجه را قبل از پایان سال ۱۴۰۱ پرداخت کنید؟ آفرین بر نوری وزیر که زیر بار این ننگ نرفت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: آقای میرکاظمی، با این همه سروصدا فکر می کنید حقوق معلمان با رتبه بندی چند درصد رشد داشته است؟ میانگین ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق معلمان می شد که برای شما سخت بود که قبل از پایان سال برای معلمان تعیین کنید؟ آیا می دانید حقوق معلمان ابتدایی در سال ۲۰۱۹ در دیگر کشورها چگونه بوده است؟ آلمان ۷۷ هزار و ۶۳۸ دلار، کانادا ۷۰ هزار و ۶۹۸ دلار، کره جنوبی ۵۶ هزار و ۵۸۷ دلار، سوئد ۴۶ هزار و ۸۵۰ دلار ، هلند ۶۴ هزار و ۸۶۷ دلار ، اما ایران تنها ۲۴۰۰ دلار بوده است. متاسفانه برای این قشر بزرگ و آینده سال همیشه دریغ می کنید.

وی افزود: از رتبه بندی می گذرم که داستانش تمامی ندارد، چرا حق التدریس شاغلان و بازنشستگان را پرداخت نمی کنید؟ چرا پول تقویت بنیه علمی و طرح تثبیت و تعمیق یادگیری و مطالبات معلمان خارج از کشور پرداخت نشده است؟ چرا مطالبات نیروهای مظلوم خرید خدمات پرداخت نمی شود و اعتبارات تبصره ۱۴ پیرامون تغذیه مدارس شبانه روزی و تجهیزات هنرستان ها و یارانه مدارس عشایری و مناطق محروم و ایاب و ذهاب دانش آموزان روستایی پرداخت نشده است؟

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha