چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
چهارباغ

حوزه/ امام جمعه چهارباغ استان البرز گفت: امیدواریم با توجه به سفر روز گذشته رئیس قوه قضاییه به استان البرز، روند انتقال زندان‌ها به خارج از استان با سرعت بیشتری عملیاتی شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، حجت الاسلام قادر محمدی امام جمعه شهرستان چهارباغ البرز، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با اشاره به سفر روز گذشته رئیس قوه قضاییه به استان البرز، اظهار داشت: امیدواریم انتقال زندان‌ها به خارج از استان، با سرعت بیشتری عملیاتی شود.

امام جمعه چهار باغ، به روایت امام صادق(ع) در خصوص فضیلت ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: امام صادق(ع) در روایتی با اشاره به جایگاه ماه مبارک رمضان در بین سایر ماه‌ها و نیز جایگاه شب قدر در این ماه شریف فرمودند: «شماره ماه‌ها نزد خدا در کتاب خدا آن روز که آسمان‌ها و زمین را بیافرید، دوازده ماه مقرر شد؛ پس نخستین آن ماه‌ها، ماه خداست، و آن ماه رمضان است، و قلب ماه رمضان شب قدر است».

وی افزود: اینکه امام صادق(ع) به جایگاه شب قدر در ماه مبارک رمضان اشاره کرده‌اند و فرمودند، قلب این ماه شب قدر است، از این منظر شب قدر سوای اینکه در کدام یک از شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم قرار دارد، نباید غافل شویم که این ایام دارای ظرفیت نهفته معنوی و نیز دارای یک حیات معنوی جداگانه است.

حجت الاسلام محمدی، نهج البلاغه را کتاب معرفی امام علی(ع) دانست و گفت: نهج‌البلاغه در حقیقت شخصیت خطی و رسمی امیرالمؤمنین است، یعنی حضرت امیر(ع) نهج‌البلاغه‌ی مجسم است و این یکی دیگر از خصوصیات امام علی(ع) است که آنچه می‌گوید عمل می‌کند، آنچه می‌خواهد در زندگی خود هم آن را پیاده می‌کند.

وی یادآور شد: شخصیت و زندگی امیرالمؤمنین(ع)، کلمه کلمه و سطربه سطر، تفسیر نهج‌البلاغه و تفسیر قرآن است و لذا وقتی نهج‌البلاغه را بخوانید، هم تاریخ زندگی امام علی(ع) را دانستید، هم اسلام را شناختید.

امام جمعه چهارباغ با اشاره به ضرورت توجه به معیشت مردم گفت: درآمد کارگر، کارمند و عموم مردم به ریال و هزینه کرد به دلار است و این موضوع باعث شده تا سفره‌ها روز به روز کوچکتر شود.

وی افزود: تولید کالا با مواد اولیه داخلی و عرضه آن به مردم به قیمت دلار، جفا در حق ملت است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان چهار باغ، عنوان کرد: شمال سرزمین‌های اشغالی مورد حمله سنگین موشک‌های مقاومت قرار گرفته است، که به گفته منابع صهیونیستی، حجم حملات صورت گرفته از بعد از جنگ ۲۰۰۶ بی‌سابقه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اسرائیل هم که در تمام عمرش گرفتاری‌هایی به هولناکی امروز نداشته، تزلزل سیاسی، متلاشی شدن ائتلاف‌ها، انحلال احزاب، وجود دو قطبی میان صهیونیست‌ها، تظاهرات صدها هزار نفری بر علیه دولت و مهاجرت معکوس که پیش‌بینی می‌شود میلیونی باشد، باعث شده تا خود مقامات اسرائیل پیش بینی کنند اسرائیل ۸۰ ساله نخواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha