جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شاهرخی

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: شب های قدر از ممتازترین و بی نظیرترین شب های خداوند است که نسیم رحمت الهی را در این شب ها به سمت بندگانش می فرستد.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خرم آباد با اشاره به اینکه وازه قدر به معنای ارزش و منزلت است ،بیان داشت: شب های قدر شب های با ارزش و منزلتی هستند که سرنوشت انسان ها در این شب ها اندازه گیری و تعیین می شود و به همین جهت این شب ها را شب های قدر نامیده اند.

وی اظهار کرد: نزول قرآن در شب قدر به این معنا است که ای انسان و ای بشریت قدر و منزلت شما به اندازه ای است که روابط بین الملی، داخلی، روابط درون خانواده، اجتماع، مناسبات مردم با مردم،حاکمیت با مردم و مردم با حاکمیت براساس قرآن باشد.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه در شب های قدر که شب های تنزل الملائکه است، فرشتگان الهی نازل می شوند و از آسمان فرود می آیند، خاطر نشان کرد: در این شب ها خداوند نسیم رحمت الهی را به سمت بندگانش می فرستد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تأکید بر اینکه شب های قدر از ممتازترین و بی نظیرترین شب ها و عصاره ماه مبارک رمضان هستند، گفت: شب های قدر، شب های اراده و تصمیم برای فعالیت های یکسال است تا با خدا عهد ببندیم که فعالیت هایمان را تنها برای رضای خداوند انجام دهیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه شب های قدر باید با قرائت قرآن، دعا و مناجات، بخشش کسانی که در حق ما ستم کرده اند، رسیدگی به حال یتیمان و دردمندان و افرادی که نیازمند کمک و یاری ما در زمینه های گوناکون هستند با خداوند خلوت کنیم، خاطرنشان کرد: اگر رعایت همه این موارد را با هم داشتیم خود را در مسیر رحمت الهی قرار داده ایم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha