سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
نصیر الاسلامی

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۳ بقعه متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد میزبان مراسم لیالی قدر در ماه مبارک رمضان خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد، عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری مراسم شب‌های قدر در نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد به خصوص بقاع متبرکه، اظهار داشت: به صورت ویژه طرح «ضیافت الهی» در بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا خواهد شد و اقامه نمازهای جماعت و سخنرانی مذهبی و بیان احکام، اجرای مراسم جزءخوانی و محافل انس با قرآن کریم، راه‌اندازی خیمه‌های معرفت و مشاوره مذهبی از جمله این برنامه‌هاست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: مراسم جزء خوانی قرآن کریم در بقعه متبرکه امامزاده جعفر(ع) شهرستان گچساران در طول ماه مبارک رمضان در قالب طرح ضیافت الهی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی با بیان اینکه شب قدر، شبی است که همه مقدرات سالانه انسان با ملاحظه، اراده، اختیار و قابلیت‌های انسان تقدیر می‌شود، گفت: شب قدر یکی از شب‌های نیمه دوم ماه رمضان است که طبق روایات ما، یکی از شب‌های نوزدهم یا بیست و یکم و به احتمال زیادتر، بیست و سوم ماه مبارک رمضان است.

وی خاطرنشان کرد: در این شب امور خیر و شر مردم، ولادت، مرگ، روزی، حج، طاعت، گناه و خلاصه هر حادثه‌ای که در طول سال متناسب با اراده، دعا و قابلیت انسان واقع می‌شود، تقدیر خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این شب زن و مرد، پیر و جوان چهره جان را با اشک توبه، از غبار تن زدودند و از خدای رمضان مسیر نورانی سعادت را خواستار شدند.

وی با اشاره به اینکه شب قدر بهانه‌ای برای بخشایش گناهان و پر نعمت‌ترین خوان رحمت خداست، بیان کرد: شب قدر، شبی است که سرنوشت یک ساله انسان رقم می‌خورد، شبی که پروردگار دعای العفو بندگانش را به استجابت می‌رساند و آمرزش بی‌بهانه را مهمان قلب‌های روزه‌داران می‌کند.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی عنوان کرد: در میان شب‌های ماه با برکت رمضان، شب‌های قدر از فضیلتی دیگر برخوردار است، شبی که خداوند آن را از هزار ماه برتر می‌داند.

وی گفت: یکی از شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ رمضان، شب قدر است و مؤمنان و روزه‌داران در این سه شب عاشقانه معبود خویش را نیایش می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه شب نوزدهم ماه مبارک رمضان به‌صورت زنده از محل بقعه متبرکه امامزاده جعفر(ع) شهرستان گچساران و شب بیست و سوم از محل بقعه متبرکه امامزاده آقامیر(ع) شهرستان کهگیلویه به‌صورت زنده از شبکه دنا پخش خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: در شب‌های قدر، بقاع متبرکه میزبان زائران و گردشگران مذهبی با افطاری ساده هستند.

وی خاطرنشان کرد: در روایات آمده است که، فرشتگان در شب قدر فرود آمده و در زمین پخش می‌شوند، بر مجالس مؤمنین گذشته بر آنان سلام کرده و برای دعای آنان آمین می‌گویند، تا آنگاه که سپیده دم طلوع کند و در این شب دعای کسی رد نمی‌شود، مگر دعای عاق والدین، قطع کننده رحم، کسی که شراب بنوشد و کسی که دشمنی مومنی در دلش باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha