شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سیدحسین مومنی

حوزه/ استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ایران کشور امام زمان(عج) و امیرالمؤمنین(ع) است و در هیچ کجای عالم بیرق تشیع همانند ایران بلند نیست، گفت: دشمن می‌خواست بداخلاقی را در جامعه ما ترویج کند اما با حضور مردم در صحنه‌های مختلف، نقشه‌های آینده دشمن هم نقش بر آب خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی در سخنرانی شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه شب قدر به اندازه یک عمر ۸۰ ساله ارزش دارد، اظهار کرد: برای رسیدن به رضایت الهی باید یک امضا پایین نامه اعمال ما باشد و آن امضای حجت بن الحسن عجل الله فرجه الشریف است.

وی با بیان اینکه واسطه ما در قوس صعود امام زمان(عج) هستند، افزود: امشب تمام حوائج را باید از ذهن خود پاک کنیم و فقط برای فرج امام زمان (عج) دعا کنیم زیرا اگر فرج بیاید فرج همه ما خواهد شد.

کارشناس معارفی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه در روایت داریم که امام زمان(عج) که ظهور کنند شیعیان ما راحتی را درک خواهند کرد، گفت: اگر می خواهیم که در همین شب یک عمر جلو بیفتیم باید کاری کنیم که امام زمان(عج) به ما نگاه کنند.

وی با بیان اینکه سرنوشت ما در همه امور به تقدیر و قسمت الهی بستگی دارد و تقدیر الهی نیاز به زمینه و بستری دارد که باید خودمان آن را به وجود آوریم، گفت: در منطق دینی و الهی ما واژه ای به نام شانس نداریم و آنچه هست تقدیر الهی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی با تأکید بر اینکه واژه شانس خرافه و کذب محض است، افزود: حضرت علی علیه السلام فرمودند آنچه قرار است به ما برسد به تقدیر و مشیت الهی است و اگر قرار است عاقبت به خیر شویم از رهگذر بندگی خدا خواهد بود.

وی با بیان اینکه شک نداشته باشید که این انقلاب زمینه ساز قیام امام زمان(عج) است و دشمن به زانو در می آید و نقشه هایش نقش بر آب می شود، گفت: بر اساس آیات و روایات سرنوشت و تقدیر را می شود تغییر داد و یکی از عوامل مهم تغییر سرنوشت دگرگونی و انقلاب درونی در خود انسان است.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه تا زمانی که خود ما در درون خود انقلاب و حرکتی انجام ندهیم، سرنوشت ما تغییر نخواهد کرد، افزود: دشمن می خواست بداخلاقی را در جامعه ما ترویج کند ولی با حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و جشن میلاد امام زمان(عج) نتوانست و ان‌شاء الله با حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس نخواهد توانست.

وی با بیان اینکه تا زمانی که مردم با هم هستند خدا هم با مردم است، گفت: این کشور کشور امام زمان(عج)، امام حسین(ع) و امیرالمؤمنین(ع) است و هیچ کجای عالم بیرق علی بن ابیطالب علیه السلام مثل ایران بلند نیست و این به برکت خون شهدا است؛ مسئولان باید قدر این مردم را بدانند و شبانه روز برای این مردم تلاش کنند زیرا مردم با حضور خود حجت را بر مسئولان تمام کردند و بار مسئولیت مسئولان را فوق العاده سنگین کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی دومین عامل تغییر سرنوشت را توبه دانست و گفت: افراد زیادی در آستانه عاقبت به شری بودند ولی با توبه عاقبت به خیر شدند و امشب شب توبه و بازگشت به سمت خداوند است و باید از این فرصت ها در زندگی خود استفاده کنیم.

وی ادامه داد: افرادی که در این کشور به شهرت رسیده اند و امروز در خارج از کشور به دیندارها و اعتقادات مردم بی حرمتی می کنند باید منتظر عذاب خدا باشند.

سخنران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها سومین عامل تغییر سرنوشت را دعا کردن دانست و افزود: آیت الله بهجت بیان کردند بین حرم حضرت معصومه سلام الله علیها و حرم حضرت رضا علیه السلام ملائکه در رفت و آمد هستند و اگر می خواهیم به جایی برسیم باید درب خانه این خواهر و برادر برویم و از آنها بخواهیم برای ما دعا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • خ IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    0 0
    این مردم که ایشان بالا منبر در مکانی مقدس عنوان میکنند فکرکنم وی در میان مردم نیست عموم مردم در خیابان بدون اینکه واکنشی به این مسئله نشان دهند از کنار آن عبور میکنند
    • مردم IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      0 0
      مردم زنده اند ساکت نیستند، فریب دشمنان هم نمی خورند، حواشی هم مال متنه نه دشمن.