شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: تنها نیروی بازدارنده و دفاعی و تامین کننده امنیت درونی در مقابل دشمن قسم خورده همان تقوا است که همچون دژی محکم در جهت حفظ انسان از شیطان بسیار تاثیرگزار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی، امروز در مراسم انس با قرآن کریم پرسنل انتظامی قزوین، گفت: انسان و بنده خدا همواره و در هر حالی در دو میدان جنگ و نبرد در حال مجاهده است اول میدان جهاد اصغر و دوم میدان جهاد اکبراست.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: میدان جهاد اصغر بیرون از وجود درونی انسان است که مهمترین مصداق آن مبارزه با دشمن خارجی است و میدان جهاد اکبر که پرظرفیت و عمیق تر بوده مصداق خارجی آن مبارزه با شیطان درون یعنی همان نفس اماره است.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: این واژه در قرآن کریم در دو سوره به کار رفته که نخست سوره مبارکه انفال و سوره مبارکه تغابن خداوند به این واژه اشاره کرده که بیانگر تاکید شدید در انجام تکالیف اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: در سوره انفال آیه ۶۰ ناظر به میدان جهاد اصغر است که میدان تکلیف و وظیفه و محیط فعالیت است ودر سوره تغابن آیه ۱۶ ناظر به میدان جهاد اکبر و مملکت درونی وجود و مبارزه با دشمن قسم خورده وجود انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی عنوان کرد: تنها نیروی بازدارنده و دفاعی و تأمین کننده امنیت درونی در مقابل دشمن قسم خورده همان تقوا است که همچون دژی محکم در جهت حفظ انسان از شیطان بسیار تاثیرگزار خواهد بود.

وی ادامه داد: تنها راهکار تهیه و تدارک این نیروی بازدارنده درونی گوش دادن به ندای آسمانی یعنی قرآن و آموزه هایی دینی است که از جانب ائمه اطهار صادر می شود مجموع این دو امر حقیقتی ایجاد خواهد کرد که انسان را به عالم بالا و ملکوت وصل کرده و موجبات رشد و تعالی انسان خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین همچنین از پرسنل خدوم و زحمتکش انتظامی استان قزوین قدردانی کرد.

تقوا دژ دفاعی محکم در برابر شیطان است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha