یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
وقف

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) طبس از وقف شش‌دانگ یک قطعه زمین برای مدرسه علمیه امام صادق (ع) طبس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت‌الاسلام ناصر احترامی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) طبس از وقف شش‌دانگ یک قطعه زمین برای مدرسه علمیه امام صادق (ع) طبس خبر داد.

حجت‌الاسلام احترامی گفت: خیرین نیک‌اندیش قاسم خاکی، فرزند و همسر ایشان که هرکدام صاحب دودانگ از این زمین بودند سهم خود را جهت احداث استاد سرای مدرسه علمیه امام صادق(ع) طبس وقف کردند.

وی افزود: این زمین به مساحت ۱۹۷ متر مربع، به ارزش تقریبی ۶۰۰ میلیون تومان در منطقه دیهشک طبس دارای امتیاز برق و آب می‌باشد.

گفتنی است، مدرسه علمیه برادران طبس دارای قدمت تاریخی بوده که درگذشته به نام «مدرسه دو منار» از شاهکارهای قرن پنجم هجری ایران و از نادرترین آثار دوره سلجوقی بوده یکی از آثار منحصربه‌فرد معماری ایران به شمار می آید

علت نام‌گذاری این مکان به مدرسه دو منار به دلیل وجود دو عدد مناره در سردر ورودی این مدرسه بود که ارتفاع این مناره‌ها از زمین حدود ۱۸ متر و کاملاً جنبان بوده‌اند.

این بنا در زلزله ۲۵ شهریور سال ۱۳۵۷ در طبس به‌کلی ویران شد و با تغییر نام به مدرسه علمیه امام صادق (ع) در سال ۱۳۶۴ توسط اداره اوقاف و امور خیریه طبس ساخته شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha