یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن

حوزه/ معاون آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم خبر داد: مرحله اول دوره هجدهم آزمون های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، روز جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه از ساعت ۹ صبح در سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حسین تقی پور، معاون آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم در خصوص برگزاری مرحله اول آزمون هجدهمین دوره آزمون های طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم گفت: مرحله اول دوره هجدهم روز جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۹ صبح، بصورت همزمان در سراسر کشور و با شرکت حدود ۱۰ هزار حافظ قرآن کریم، در ۷۸ حوزه امتحانی و در رشته های ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم برگزار می شود.

وی گفت: محل برگزاری این آزمون در تهران، به صورت متمرکز و در دانشگاه امام حسین(ع) و در سایر استانها نیز بر اساس حوزه امتحانی مشخص شده در کارت آزمون، برگزار می گردد.

تقی پور در خصوص منبع این مرحله از آزمون گفت: در مرحله اول، از ترجمه های رایج قرآن کریم آزمون کتبی به عمل خواهد آمد.

معاون آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم در ادامه اظهار کرد: زمان دریافت کارت آزمون تا روز پنجشنبه مورخ ۱۴ اردیبهشت ماه خواهد بود و از حافظان گرامی درخواست داریم تا زمان دریافت کارت آزمون خود را به ساعت و روزهای پایانی موکول نکنند.

وی همچنین ضمن تأکید بر مطالعه آیین نامه طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان گفت: لازم است حافظان گرامی آیین نامه را به دقت مطالعه نمایند تا در فرایند دوره با مشکل روبرو نشده و مطلع باشند که در چه مواردی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

تقی پور تصریح کرد: داشتن کارت ملی و کارت ورود به جلسه برای کلیه شرکت کنندگان در آزمون ضروری می باشد.

گفتنی است که آزمون های تخصصی ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای انقلاب فرهنگی بوده و توسط سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha