دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: خیرین نیازی به این مراسم‌ها ندارند و آن کسی که از اسرار انسان آگاه است به خوبی قدردان آنها هست، اما برگزاری این جلسات وظیفه ما است تا فرهنگ تعاون و کمک را در جامعه توسعه بدهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در همایش نکوداشت موسسه دارالایتام مهدیه همدان، با قدردانی از خدمات و تلاش‌های خیرین، اظهار داشت: خیرین نیازی به این مراسم‌ها ندارند و آن کسی که از اسرار انسان آگاه است به خوبی قدردان آنها هست، اما برگزاری این جلسات وظیفه ما است تا فرهنگ تعاون و کمک را در جامعه توسعه بدهیم.

وی افزود: خداوند به پیامبر(ص) فرمود، مردم به چند چیز افتخار می‌کنند، همانند صورت زیبا، ثروت زیاد، شغل و جایگاه در دنیا و قدرت خود، اما هیچ کدام از این‌ها ماندگار نیست و لذا آنچه باید به آن افتخار کرد، موضوعی است که اهل بیت(ع) به آن توصیه کرده‌اند.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه جامعه امروز نیازمند شنیدن نصیحت‌های اهل بیت(ع) است، گفت: آنچه انسان باید به آن افتخار کند، همراه هم بودن و دستگیری از یکدیگر و مواسات است.

وی با بیان اینکه مواسات تنها کمک‌های معیشتی نیست، اظهار کرد: فرهنگ مواسات یعنی در فضای سخت معیشتی امروز، احتکار و یا سو استفاده نکنیم و دنبال سود جویی نباشیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اینکه مراقبت از ایجاد گسست اجتماعی و رفتار مهربانانه، از توصیه‌های دیگر اهل بیت(ع) است، یادآور شد: رفتار مبتنی بر مودت و رحمت در برخوردهای اجتماعی موضوعی است که در اسلام بر آن تأکید شده است.

وی با بیان اینکه حضرت امیر(ع) ۶۳ سال عمر کردند، اما یک بار "آه" باری دنیا نکشیدند، گفت: مشغله دائمی ذهن امام علی(ع) رسیدگی به فقرا و ایتام بود و امروز عملکرد خیرین، رسیدگی به دغدغه ذهنی علی(ع) و وصیت حضرت امیر(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با تأکید بر اینکه محبوب‌های علی(ع) ایتام و فقرا بودند، اظهار کرد: کجا را می‌توان پیدا کرد که چنین شرایطی برای انسان فراهم باشد که به محبوب‌های امیرالمومنین(ع) رسیدگی شود.

وی تصریح کرد: خدمت به مردم و رفع دغدغه‌های جامعه باعث نزدیک شدن انسان به پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha