دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مقیمی حاجی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه‌های علمیه سراسر کشور، تحقیق و پژوهش را مختص کتب حوزوی ندانست و گفت: محور بسیاری از پایان نامه‌ها، نشریات، مقالات، کتب و پژوهش‌ها در حوزه، مسائل روز جامعه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه نخبگان، اظهار داشت: تحقیق با طلاب باید عجین باشد و لذا در همین راستا برنامه‌هایی برای طلاب در نظر گرفته شده است.

وی افزود: پژوهش در سه عرصه ایجاد مهارت‌های عمومی در مدارس، هدایت و جهت دهی پژوهش‌های حوزوی در پژوهش گاه‌ها و سوم پیگیری آنان در نظام تعریف می‌شود.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه سراسر کشور، خاطرنشان کرد: مرکز پاسخگویی به شبهات به صورت منظم به شبهات پاسخ می‌دهد و کتاب‌هایی نیز در این راستا منتشر شده است.

وی در پاسخ به سؤال یکی از طلاب در خصوص اینکه چرا تحقیق و پژوهش‌های حوزوی مختص کتب حوزه است، گفت: ۱۲۰ مرکز پژوهشی در قم وجود دارد، همچنین ۲ هزار و ۵۰۰ کتب حوزوی لیست شده است و لذا حوزه وارد مسائل علوم اجتماعی، علوم تربیتی، اقتصاد و بسیاری از مسائل دیگر شده است.

وی تصریح کرد: بنابراین تحقیق و پژوهش، مختص مسائل حوزوی نیست بلکه حوزه به تمام مسائل روز جامعه ورود کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی به طرح امین نیز اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به هجمه‌هایی که علیه حوزه وجود دارد، در طول یک سال از ظرفیت ۲۵ هزار مبلغ در مدارس به صورت هفتگی استفاده شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha