سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حمیدرضا حدائق

حوزه/ حجت الاسلام حدائق از ارسال بیش از ۳۰۰ اثر به همایش ملی «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام حمیدرضا حدائق، ظهر امروز در نشست نخبگان و اندیشمندان حوزه علمیه فارس که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان با حضور آیت الله حسینی بوشهری برگزار شد، در خصوص روند همایش ملی «حوزه انقلابی، حوزه منتظر»، اظهار کرد: این دوره سومین دوره از همایش«حوزه انقلابی، حوزه منتظر» بود.

وی در ادامه با تصریح اینکه همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در سه دوره، استانی، منطقه ای و امسال به صورت ملی برگزار شده است، اضافه کرد: در جلسه ای که با حضور هیئت امنای همایش برگزار شد، دغدغه همه عزیزان تقویت روحیه انقلابی میان طلاب و اساتید است.

دبیر علمی همایش ملی «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» محور اصلی همایش را بیانیه گام دوم انقلاب اعلام و عنوان کرد: هویت طلبه انقلابی از دیدگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، حوزه زمینه ساز حکومت جهانی حضرت مهدی(عج)، تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین از دیدگاه آیات و روایت و مبانی انقلابی گری از دیدگاه آیات و روایت چند موضوع محور های اصلی همایش است. همچنین دو موضوع ویژه همایش امسال نقش امامزادگان فارس در احیا ارزش ها و تفکر اسلامی و سیره علمای فارس در احیا تفکر اسلامی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: عرصه های همایش در بعد علمی و هنری بوده است که مقالات و آثار به دبیرخانه ارسال شده است؛ یکی از تفاوت های همایش امسال نسبت به دوره های گذشته برگزاری چهار پیش همایش بود که با حمایت نماینده ولی فقیه در فارس برگزار شد، همچنین راه اندازی سایت ویژه همایش از دیگر ویژگی های همایش امسال است.

حجت الاسلام حدائق با بیان اینکه چهار مرحله داوری همایش ملی «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» صورت گرفته است، افزود: الحمدلله از استان های فارس، قم، تهران، کرمان، البرز، کردستان، آذربایجان شرقی، خراسان، رضوی و شمالی، اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد و یزد بیش از ۳۰۰ اثر ارسال شد؛ در موضوع کتاب نیز یک اثر به عنوان شایسته تقدیر و یک اثر به عنوان اثر برتر شناخته شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha