دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی

حوزه / امام جمعه یاسوج گفت: لازم است تا پند و اندرزهای فردوسی را گوش دهیم، زیرا برخی اینقدر بی‌غیرت هستند که وطن خود را در اختیار دشمن قرار می‌دهند، مثل بختیار خائن که در دوره دفاع مقدس می‌گفت، ما و صدام در راستای یک هدف حرکت می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌ الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یاسوج، اظهار داشت: اهل ایمان و مومنین به بهشت می‌روند، بهشت رفتن آنها به برکت نماز و روزه و حجاب و عفاف و پرداخت زکات است.

وی با بیان اینکه خداوند به خاطر لطف خود، ورود به بهشت را برای همه ما تسهیل می‌کند، گفت: خداوند راه را به ما نشان می‌دهد، ایمان به خداوند و پیروی از انبیا الهی و پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) راهِ رفتن به بهشت است، نماز، روزه، زکات و حلال و حرام خداوند راهی است که ما را به بهشت می‌رساند.

امام جمعه یاسوج، نَفس را ابزاری برای انحراف از مسیر بهشت دانست و یادآور شد: ابزار ورود به بهشت، پیروی از حلال و حرام خداوند است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آدم‌های کافر، مثل حیوانات زندگی می‌کنند، کنترل روی اعضا و جوارح خود ندارند، در حالی که تفاوت میان انسان و حیوان رعایت حرام و حلال خداوند است.

امام جمعه یاسوج اظهار کرد: روز پاسداشت زبان فارسی را داریم، حکیم ابوالقاسم فردوسی یک مسلمان ایرانی با غیرت بود و بسیار لطیف و ظریف از زبان فارسی حراست کرد و می‌تواند الگویی برای ما در غیرت دینی و ملی و مذهبی باشد.

وی با بیان برخی از اشعار و ابیات فردوسی، یادآور شد: علاوه بر اینکه باید شاهنامه بخوانیم، لازم است تا پند و اندرزهای او را نیز گوش دهیم، زیرا برخی اینقدر بی‌غیرت هستند که وطن خود را در اختیار دشمن قرار می‌دهند، مثل بختیار خائن که در دوره دفاع مقدس می‌گفت، ما و صدام در راستای یک هدف حرکت می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خاطرنشان کرد: در تمام دوره‌های پهلوی و قاجار، قسمت‌های زیادی از کشور ما جدا شدند، اما خوشبختانه به واسطه غیرت دینی پس از انقلاب اسلامی، دشمن نتوانست در این دوره ذره‌ای از خاک ایران را جدا کند.

وی با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، گفت: امام صادق(ع) که تربیت کننده دانشمندان و فرهیختگان زیادی بودند و حق بزرگی بر گردن عالم تشیع دارند، مکتب شیعه جعفری را پایه گذاری کردند و لذا آنچه امروز داریم همه به واسطه خدمات و مجاهدات ایشان است.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha