دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / «آزمون علمی» مدارس سطح یک حوزه علمیه قم

حوزه/ مرحله دوم آزمون علمی مدارس سطح یک حوزه علمیه قم با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از طلاب در مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین پور اکبر در حاشیه برگزاری آزمون علمی طلاب مدارس علمیه سطح یک حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ابراز داشت: در نظام آموزشی جهان برای روشن شدن وضعیت نظام آموزشی مدارس و اساتید امتحانات هماهنگی با سوالات یکسان در جهت سنجش سطح علمی دانش آموختگان برگزار می کند و این امر مهم نشان گر وضعیت آموزشی اساتید و طلاب خواهد بود.

معاون امور مدارس سطح یک حوزه علمیه قم در ادامه تصریح کرد: آزمون علمی طلاب اثرات خوبی برای رشد و کمال آنان در عرصه های آموزشی و علمی خواهد داشت همچنین در راستای برگزاری المپیادهای علمی توجه به نخبه های آموزشی و شناسایی آنان مورد توجه خواهد بود و این‌ها زمینه ارتقا و رشد روز افزون سطح علمی حوزه های علمیه را در برخواهد شد داشت.

وی افزود: آزمون علمی مرحله اول حوزه علمیه قم در اسفند ماه سال گذشته با حضور ۲۱۹۱ نفر از طلاب از پایه های اول تا پنجم برگزار شد که در مرحله دوم که پنج شنبه برگزار شد ۲۱۷ نفر از طلابی که امتیازهای بالای داشتند به این مرحله راه پیدا کردند.

وی در ادامه با بیان مواد آزمونی المپیادهای علمی طلاب در سطح یک خاطر نشان ساخت: مواد آزمونی در پایه یک، درس صرف در پایه دو، نحو و منطق در پایه سه، بلاغت در پایه چهار کلام الموجز و در پایه ۵ فقه و اصول می باشند.


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • استقلال IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
    0 0
    خوبه...
  • نادر خان IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    0 1
    هرچه جوانان دهه،شصت،هفتاد،هشتاد،بهش رسیدند ،اینان هم خواهند رسید،خدا بهشون رحم کند
    • آدم IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      0 0
      همین که اسمت خانه معلومه. آدم اگه آدم باشه همبازی و رفیقش عمر سعد هم باشه میشه امام حسین علیه السلام و الا پسر نوح پیغمبر هم باشه ... ناشکری نعمت انقلاب اسلامی از بزرگترین ناسپاسی هاست