یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / یادواره شهدای روحانیت و 186 شهید مدرسه رضویه

حوزه/ عضو خبرگان رهبریبا بیان این که در جامعه مطلوب روابط از نوع ایثارگری است، گفت: باید تصویری از این جامعه مطلوب برای نسل جوان بسازیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی میرباقری در یادواره شهدای روحانیت و ۱۸۶ مدرسه علمیه رضویه که در مسجد رضویه برگزار شد، اظهار کرد: شهدا راه صد ساله را یک شبه طی کردند.

وی اضافه کرد: در روایات آمده است که در کوره‌های جنگ فرصت‌های ویژه‌ای برای انسان‌سازی فراهم می‌شود که صف مومنین از کافرین جدا خواهد شد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه شهادت کار بزرگی است، مطرح کرد: یکی از درب‌های ورود به جنت الهی شهادت است و طبق آیات قرآن، شهدا هیچ ضرری نکرده‌اند.

وی از تلقی امام خمینی(ره) از انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: «انقلاب اسلامی، انقلاب مردم ایران نیست، بلکه انقلاب تمام مسلمانان است که پرچم‌داری آن به دست حضرت حجت (عج) خواهد رسید.

حجت الاسلاوالمسلمین میرباقری در ادامه فرمایش رهبر انقلاب، افزود: موانع اقتصادی و مالی اگر لحظه‌ای مسئولین را از وظیفه اصلی خود دورکند خیانتی سنگین است.

وی اضافه کرد: این روشن است که شکستن فرهنگ شرق و غرب بی‌شهادت میسر نیست.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در جامعه مطلوب روابط از نوع ایثارگری است، عنوان کرد: باید تصویری از این جامعه مطلوب برای نسل جوان بسازیم.

وی ادامه داد: این تصویرسازی باید در مقابل تصویرسازی جامعه مفسد غرب قرار بگیرد و پیچ و خم‌های رسیدن به آن نیز برای نسل جوان تبیین شود.

حجت الاسلاوالمسلمین میرباقری با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم این رویای مطلوب را خلق کنیم، خاطرنشان کرد: این محقق شدنی است و جدای از آینده پژوهی‌های تخیلی است.

وی اضافه کرد: برخی‌ها از طریق هنر و سینما آینده پژوهی تخیلی ایجاد می‌کنند که گویا دنیای اسلام دنیای برده‌ها و بیچاره‌ها است که نباید به آن توجه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha