پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رضوی

جانشین مدیریت کانون‌های خدمت رضوی البرز گفت: امسال در کنار ۳۰۰ برنامه با حضور خادمان امام رضا (ع) در استان، ۱۱۰ برنامه موضوعی از سوی کانون‌های خدمت رضوی در البرز اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرج، نشست خبری مدیریت کانون‌های خدمت رضوی ویژه « جشن‌های دهه کرامت» امروز ۲۴ اردیبهشت‌ماه در محل دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان البرز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

در این نشست قربانعلی مصطفایی جانشین مدیریت کانون‌های خدمت رضوی البرز با اشاره به ساختار تشکیلاتی کانون‌های خدمت رضوی استان البرز تحت نظر تولیت آستان مقدس امام رضا(ع) اظهار کرد: کانون‌های خدمت رضوی البرز زیر مجموعه بنیاد کرامت رضوی هستند و در حال حاضر شبکه خادمیاری این استان با ۱۰ کانون تخصصی و ۲۱ کانون مرکزی مشغول ارائه خدمات به مردم هستند.

وی ادامه داد: در هر یک از شهرستان‌های استان و شهرک‌های اقماری دارای امام جمعه کانون مرکزی تعریف شده و ذیل این کانون‌ها ۱۶۰ کانون محله نیز فعال هستند.

مصطفایی با اشاره به اهمیت دهه کرامت و سالروز ولادت امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی(ع) در این دهه گفت: همه ما مفتخریم که کشورمان در سایه برکات وجودی مضجع شریف امام رضا(ع) قرار دارد از این رو هر ساله در این دهه ویژه برنامه‌هایی توسط آستان قدس رضوی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

جانشین مدیریت کانون‌های خدمت رضوی البرز تصریح کرد: امسال ۱۱۰ برنامه موضوعی در دهه کرامت تدارک دیده شده که هر یک در شهرستان‌ها و سطح استان دارای زیر مجموعه‌های متعدد است .

وی با معرفی برخی از این برنامه‌ها توضیح داد: برنامه میثاق با شهدا در بدو ورود خادمین حضرت رضا(ع) به استان به مدیریت شبکه جوانان رضوی در مزار شهدای گمنام، حضور خادمیاران رضوی با لباس خادمی در نمازهای جمعه ۵ خردادماه و سخنرانی دبیران استانی در پیش از خطبه‌ها، گردهمایی خادمیاران رضوی به همراه خانواده‌هایشان در روز میلاد حضرت رضا(ع) در امامزاده محمد(ع) کرج از جمله برنامه‌های دهه کرامت است.

مصطفایی با اشاره به برپایی میزهای خدمت رضوی در همایش‌ها، نمازهای جمعه و مساجدی که امکان برپایی میز خدمت دارند، افزود: کانون‌های تخصصی با توجه به تخصص‌های مختلف در این مراسمات به ارائه خدمات بهداشتی، مشاوره ای ، حقوقی و خانوادگی..به مردم می‌پردازند.

وی گفت: میزبانی از هزار نفر از خانواده کم درآمد و دعوت از آنها بر سر سفره کرامت رضوی از دیگر برنامه‌های دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی در این دهه است.

این مسئول بیان کرد: در طول دهه کرامت دو گروه از خادمان رضوی مهمان استان البرز هستند و ۳۰۰ برنامه را در سطح استان با حضور این خدام برگزار می‌شود.

تجمع هزار نفر از خادمیاران در دهه کرامت

وی به معرفی یکی از برنامه‌های کانون ایثار و شهادت پرداخت و گفت: تجمع هزار نفر از خادمیاران منسوب به شهدا و خانواده‌های شهدای شاخص و مدافع حرم در مصلای امام(ره) استان در ۸ خردادماه از جمله برنامه‌های دهه کرامت است.

جانشین مدیریت کانون‌های خدمت رضوی البرز در ادامه به یکی از برنامه‌های این کانون با همکاری سپاه و هیئت رزمندگان اسلام اشاره کرد و گفت: تاکنون هزار نفر برای شرکت در راهپیمایی پیاده روی از قدمگاه نیشابور تا حرم رضوی ثبت نام کردند و شرایط برای حضور این افراد در راهپیمایی مهیا شد.

مصطفایی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه درآمد آستان قدس رضوی از محل موقوفات و نذورات است، افزود: خوشبختانه در حال حاضر موقوفات استانی ما بیشتر شده و اخیرا موقوفه‌ای به ارزش ۴۸۰ میلیارد تومان در قالب یک مجتمع مسکونی و تجاری در اختیار آستان قدس رضوی قرار گرفته که بانی آن فرزندان مرحوم حاج دخیل محمد حاج قاسمی هستند.

وی در این باره توضیح داد: امیدواریم با برنامه ریزی‌های دقیق از این موقوفه به نفع نیازمندان استان در قالب درمانگاه و کلینیک مشاوره بهره ببریم.

مصطفایی مهمترین وظیفه کانون‌های خدمت رضوی را بهره برداری از ظرفیت ۷ هزار خادمیار و در راستای خدمت به مردم و محرومین استان تعریف کرد که در همین راستا اعزام ۵ هزار سفر اولی به حرم امام رضا(ع) طی چند سال گذشته صورت گرفته است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد بعد از اتمام دهه کرامت نشست خبری ارائه گزارش برنامه‌های کانون‌های خدمت رضوی در کل استان و شهرستان‌‍‌های تابعه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسن تورانلو IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    0 0
    وفقکم الله خداوند قبول فرموده وبرتوفیقات خادمین بیفزاید