دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کمیته دستگاهی حوزه های علمیه خواهران

حوزه/ مدیرکل پژوهش های عمومی حوزه‌های علمیه خواهران از بررسی و تصویب ۱۹ موضوع کرسی درخواستی برگزاری کرسی های علمی ترویجی در کمیته دستگاهی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم منظری، مدیرکل پژوهش های عمومی حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: پس از اعطای مجوز کمیته دستگاهی از سوی «هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره» به حوزه های علمیه خواهران، معاونت پژوهش نسبت به دریافت تقاضاهای برگزاری کرسی از مدارس علمیه اقدام نمود.

وی افزود: در همین راستا کرسی‌های دارای مستندات و مدارک کامل در کمیته مطرح و در نهایت ۱۹ کرسی موفق به اخذ مجوز از این کمیته شدند.

مدیرکل پژوهش‌های عمومی حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: «تناسب موضوعات کرسی‌ها با رشته گرایش‌های مدارس علمیه درخواست کننده» و «حضور حداقل یکی از بانوان حوزه های علمیه در نقش یکی از ارکان کرسی (ارائه دهنده، ناقد یا مدیر علمی)» از شرایطی است که مورد تأکید کمیته دستگاهی قرار گرفته است.

خانم منظری با بیان این که کرسی های علمی مصوب با موضوعات قرآنی، فقهی، اجتماعی، زن و خانواده، کلامی و تاریخی بوده و توسط مدارس علمیه ۱۲ استان برگزار خواهند شد، خاطرنشان کرد: تمامی مصوبات به مدیریت استانی اعلام گردیده تا مطابق آیین نامه، نسبت به برگزاری آن برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

وی گفت: به حول و قوه الهی، رونق برگزاری کرسی های علمی در حوزه های علمیه خواهران، نقش بسزایی در دستیابی به اهداف برنامه ۵ ساله در راستای تولید علم، جریان‌سازی و هدایت‌گری حوزه های علمیه خواهران در بین مجامع علمی کشور خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha