شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حسن محمدی

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه گفت: در زمان امام رضا(ع)، فرقه و نحله‌های متعددی با رنگ و لعاب روشنفکری ظهور یافتند و حضرت با نشر معارف ناب الهی مقابل این اندیشه‌های انحرافی ایستادند و آن‌ها را خنثی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسن محمدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه شب گذشته در مراسم اجتماع امام رضایی‌های اهل سنت که در مدرسه دیانت ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی فرصت بی‌نظیری را برای منادیان اسلام ناب محمدی فراهم کرد و امت اسلامی در سایه این انقلاب و وحدت و همدلی توانستند در تاریخ دوباره قد علم کنند و هم معارف الهی ناب را نشر دهند و هم مستکبرین را به عقب برانند.

وی با بیان اینکه اهل بیت(ع) و در رأس آن امامین باقر و صادق(ع) سرچشمه علوم مسلمین هستند، یادآور شد: در زمان امام رضا(ع) نیز علوم اسلامی با تکیه بر عقل و فلسفه و کلام رونق پیدا کرد و علوم اسلامی به صورت ترجمه به بلاد دیگر منتقل شد و علوم دیگر کشورها نیز با ترجمه وارد ممالک اسلامی شد، بنابراین مسائل عقلی در زمان امام رضا(ع) در همه زمینه‌ها به اوج خود رسید.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه، با بیان اینکه مقام و منزلت ائمه معصومین بالاتر از همه اِنس و جن و ملائکه است، گفت: در روایات آمده است که هیچ موجودی حتی ملائکه به پای مقام اهل بیت(ع) نمی‌رسند و قابل مقایسه با آن‌ها نیستند.

وی با اشاره به اینکه در زمان امام رضا(ع) جلسات معرفتی علمای شیعه، اهل سنت و دیگر ادیان رونق پیدا کرد، یادآور شد: اهل بیت(ع) منحصر برای شیعه نیست و همه مذاهب اسلامی ارادت خود را به ساحت مقدس اهل بیت(ع) نشان می‌دهند و این مراسمات و حضور پرچم مقدس حرم رضوی در این جلسه اهل سنت نیز مدعای ما را اثبات می‌کند و این عشق و محبت و اشک شوق ارادت شما به پرچم متبرک حرم رضوی، ریشه روایی و قرآنی دارد.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین خطراتی که در زمان امام رضا(ع) امت اسلامی را تهدید می‌کرد، نفوذ و حضور یهودی‌ها و مسیحی‌ها بود، اما حضرت با گسترش علوم اسلامی با مبنای عقلی همه توطئه‌ها را خنثی و اسلام را از شر نفوذ اجانب حفظ کردند.

وی با بیان اینکه یک امام معصوم تنها سیاستش این نیست که شیعه حفظ شود، بلکه سنی‌ها را نیز از خطرات حفظ می نماید، خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) در شرایطی امامت را به عهده گرفتند که فرقه‌های متعددی ظهور و بروز کرده بودند و حضرت، تلاش داشتند که دین اسلام را به صورت مطلق حفظ نمایند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه گفت: در زمان امام رضا(ع)، فرقه و نحله‌های متعددی با رنگ و لعاب روشنفکری ظهور یافتند و حضرت با نشر معارف ناب الهی مقابل این اندیشه‌های انحرافی ایستادند و آن‌ها را خنثی کردند.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha