پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فاضل

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با تأکید بر نقش و جایگاه روابط عمومی در اعتلای مراکز حوزوی، گفت: باید با صرف هزینه و وقت در اعتلای روابط عمومی که منجر به اعتلای حوزه و ترویج فرهنگ دینی در جامعه می‌شود کمک کنیم زیرا روابط عمومی دروازه ورود به هر نهادی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل در دیدار مسئولان روابط عمومی نهادهای حوزوی که همزمان با دهه کرامت برگزار شد، اظهار داشت: با استناد به شعارهای ائمه‌ اطهار علیهم السلام در زمینه نحوه برقراری ارتباط سازنده و صحیح بین افراد یک اجتماع، بر اهمیت نقش و جایگاه روابط عمومی پی خواهیم برد چرا که امروز در دنیای شلوغی وارد شدیم که مشغله افراد روز به روز بیشتر می‌شود.

وی با بیان رسالت پاسخگویی حوزه روابط عمومی به جامعه، افزود: اگر تا دیروز تنها یک کارگاه یا واحد صنفی یا محل تعلیم و تربیتی پاسخگوی همه نیازها بود امروز اشتغالات زیاد عملا اجازه نمی‌دهد یک نفر به همه نیازها پاسخ دهد و همین امر نشان دهنده اهمیت روابط عمومی است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با تأکید بر اهمیت و نقش ارتباط مؤثر نهادها با اجتماع، یادآور شد: اگر بخواهیم فعالیت سازمانی را چه برای محیط بیرون، چه برای ارزیابی خود به خوبی تعریف و شناسایی کنیم قاعدتا باید نهادیی خلق شود که بتواند این بخش از فعالیت‌های نهاد را پوشش دهد.

وی تصریح کرد: امروز در تقسیم کار که از دستاوردهای عصر مدرن و از شاخصه های توسعه یافتگی است سازمان ها بر حسب تقسیم ساختاری با عنواونی مانند معاون آموزش، فرهنگی، پژوهش، تبلیغ، اداره مالی تقسیم بندی می شوند و در واقع باید دید چقدر یک فرد می تواند این اشراف را داشته باشد که ترسیم درستی از سازمان را برای دستگاه های بیرونی ارائه کند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل ادامه داد: باید ادبیات ما که مربوط به دهه‌های قبل است بروزرسانی شود، زیرا مدیریت امروز مدیریت علم بوده و علم ارتباطات به قدری توسعه پیدا کرده که ما نباید در همان قالب معمول و متداول بمانیم و این توسعه ارتباطات ضرورت حضور و فعالیت روابط عمومی را دوصد چندان می کند.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته هر نوع تعلیم و تربیتی در کانون و در دل خانواده اتفاق می‌افتاد اما امروز با شرایط کاری پیش آمده و مشغله زیاد اعضای خانواده، فرصت کمتری برای حضور در کنار اعضای خانواده فراهم می شود و در پی آن مدام به دنبال مقصر بوده و جویای علت آسیب و روابط به هم ریخته خانواده‌ایم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران دنیای امروز را غیر از دنیای دیروز قلمداد و ابراز کرد: اگر بخواهیم دنیای امروز را با روش دیروز پاسخگو باشیم به نتیجه‌ای نخواهیم رسید، باید در این زمینه برنامه‌ریزی دقیقی داشته و علی‌رغم حفظ سیاست‌های هر دستگاه، یکصدایی را در پیش گرفته و پذیرش حوزه‌ها را یکی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به گستره ارتباطات، افزود: در حوزه روابط عمومی کارهای زمین مانده بسیار است و در این زمینه باید هم‌افزایی درستی صورت گیرد و از طرفی برای سایت‌های معاندی که به راحتی انسان را به خیانت متهم می‌کنند باید تدبیری اندیشیده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل ادامه داد: رسیدن به جایگاه اصلی و نتیجه مطلوب در حوزه روابط عمومی میسر نمی‌شود الا با هم‌افزایی، در حال حاضر هم اثبات شده که با تک صدایی راه به جایی نمی توان برد چرا که مقابل ما دشمنان متحد شده‌اند.

وی تشکیک در هدف و رسالت را یکی از آفت‌های مقابله با دشمنان دانست و تأکید کرد: برای مقابله با دشمنان باید مراکز هم هدف مشترکات خود را پیدا کرده و با اتحاد جلوی نفوذ دشمن را بگیرند، زیرا دشمنان برای نفوذ از کوچک‌ترین خلأ استفاده می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، تابلوی ورودی به هر حوزه‌ای را روابط عمومی دانست و بیان کرد: در مواجهه با هر چیزی که فکر می کنید، روابط عمومی باید تقویت شود و حتی در اعتقادات کلامی ما بر رفع نقص تاکید شده زیرا هر فرد در مواجهه باید ارتباط برقرار کند.

وی ادامه داد: در واقع با استناد بر همین منطق گفتاری و رفتاری درست، ضرورت دانش افزایی برای افراد در روابط عمومی ضرورت پیدا می کند و با توجه به تغییر نیازهای جامعه باید روابط عمومی نیز به روز شده و پاسخگوی نیاز امروز جامعه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل تصریح کرد: قطعا کارآمدی افراد در روابط عمومی در اعتلای حوزه‌ها بسیار تأثیرگذار خواهد بود و در واقع روابط عمومی دروازه ورود به هر نهادی است که باید ترسیم درستی از چهره و فعالیت‌های آن نهاد داشته باشد.

وی با یادآوری دوباره سنت و سیره زندگی پیامبر اسلام(ص)، اظهار داشت: سلوک و ارتباطات بسیار جایگاه ویژه‌ای در همه بخش‌های زندگی داشته و روابط عمومی کارآمد، با ارتباط مؤثر خود روز به روز بر بالندگی بیشتر سازمان خود کمک خواهد کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، ارتباطات قوی و سازمان یافته را سرمایه ای ارزشمند برای حوزه دانست و گفت: در زمینه اهمیت نوع ارتباط‌گیری آیاتی وجود دارد که بر آن اساس، خداوند هر پیامبری را با لسان قوم خود فرستاد که همین دلیل بر اهمیت ارتباط گیری است.

وی در پایان بر صرف وقت و هزینه در حوزه روابط عمومی تأکید کرد و افزود: باید از این فرصت استفاده کرده و با صرف هزینه و وقت در اعتلای روابط عمومی که منجر به اعتلای حوزه و ترویج فرهنگ دینی در جامعه می‌شود تلاش کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha