جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علی حسینی، دبیر چهارمین دوره جشنواره ملی مهدویت

حوزه/ معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان قم از ارسال ۸ هزار و ۳۴۴ اثر در ۴ بخش به دبیرخانه جشنواره امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، علی حسینی، دبیر چهارمین دوره جشنواره ملی مهدویت، با اشاره به برپایی آیین اختتامیه این دوره از جشنواره در استان قم، بیان کرد: چهارمین دوره جشنواره ملی و دانشجویی مهدویت با محوریت «گفتمان‌سازی مهدویت با تکیه بر مفهوم انتظار» در چهار بخش هنر و رسانه، ادبی، ایده‌پردازی و نوآوری و کتابخوانی برگزار شد.

وی از ارسال ۸ هزار و ۳۴۴ اثر در ۴ بخش به دبیرخانه جشنواره امسال خبر داد و افزود: بخش‌های ادبی در دو قالب متن ادبی و شعر، رسانه در قالب‌های تیتر، مصاحبه، یادداشت و گزارش، عکاسی در قالب‌های دوربین حرفه‌ای و تلفن همراه، نوآوری و ایده‌پردازی و کتابخوانی بخش‌های جشنواره به‌شمار می‌روند، از بین آثار ارسالی به این بخش‌ها، ۱۶ اثر برگزیده و ۱۷ نفر شایسته تقدیر شدند.

حسینی اظهار کرد: در این دوره از جشنواره، کتاب «قیام و انقلاب حضرت مهدی(عج)» اثر ارزشمند شهید مرتضی مطهری به‌عنوان کتاب اصلی بخش کتابخوانی به دبیری مهدی توکلیان معرفی شد همچنین در این بخش که به‌صورت مجازی از طریق سایت یارکتاب، سایت جشنواره مهدویت و پیام‌رسان ایتا برگزار شد، ۱۰ نفر از سراسر کشور برگزیده شدند.

وی با اشاره به اقدامات شاخص در این بخش، اظهار کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی، نقد و بررسی تازه‌های نشر در حوزه مهدویت با همکاری نهادهای علمی از جمله بنیاد نخبگان، اداره‌کل کتابخانه‌ها و جامعه‌الزهرا(س) از این اقدامات به‌شمار می‌رود.

حسینی با اشاره به اینکه حدود ۷۰۰ اثر در بخش رسانه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از بین آنان ۸ اثر برگزیده و شایسته تقدیر شدند، بیان کرد: فخرالدین یوسف‌پور دبیر بخش رسانه و سیدمیلاد اوصیاء، معصومه صبور و فخرالدین یوسف‌پور داروان این بخش بودند، همچنین یک نفر در بخش‌های تیتر، مصاحبه و گزارش هرکدام یک نفر به‌عنوان برگزیده و در بخش مصاحبه ۲ نفر شایسته تقدیر، ۲ در بخش گزارش نفر شایسته تقدیر و در بخش یادداشت یک نفر شایسته تقدیر شدند.

داور بخش ایده‌پردازی جشنواره ملی مهدویت با بیان اینکه بخش ایده‌پردازی با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ متعالی مهدویت به دبیری یاسر شریفی، مدیر مرکز شتابدهی جهاددانشگاهی قم برگزار شد، افزود: حدود ۳۰۰ اثر به دبیرخانه این بخش ارسال شد و حسین شیرازی و دکتر یاسر شریفی دیگر داوران این بخش، یک اثر را به‌عنوان برگزیده انتخاب کردند.

وی با اشاره به مشارکت بیش از ۴ هزار دانشجو در دوره‌های آموزشی مختلف که به‌صورت رایگان در حاشیه این جشنواره برگزار شد، تصریح کرد: برگزاری دوره‌های ایده‌پردازی و آشنایی با صنایع نرم و فرهنگی ویژه دانشجویان به‌صورت رایگان از اقدامات شاخص این بخش به‌شمار می‌رود.

حسینی با اشاره به ارسال بیش از ۸۰۰ اثر به بخش ادبی این دوره از جشنواره، بیان کرد: یک نفر در بخش متن ادبی برگزیده، ۲ نفر در بخش متن ادبی و ۴ نفر در بخش شعر، شایسته تقدیر شدند، داوری این بخش برعهده استادمحمدعلی مجاهدی، دکتر حسین محمدی‌مبارز، محسن قاسمی و دکتر مهدی قاسمی بود.

وی با بیان اینکه غفاری، شاعر جوان استان قم دبیری این بخش را برعهده داشت، تصریح کرد: برگزاری نشست‌های نقد ادبی در دانشگاه‌ها و «شب شعر مهدوی» از اقدامات شاخص این بخش به‌شمار می‌رود.
حسینی با بیان اینکه استاد سیدعباس میرهاشمی، دکتر امیرعلی جوادیان و استاد حجت‌الله عطایی داوران و استاد ابراهیم سلیمانی، دبیر بخش عکس جشنواره بودند، اظهار کرد: بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ اثر به این بخش ارسال شده است که از بین این آثار، یک نفر در بخش دوربین حرفه‌ای، برگزیده و ۲ نفر در بخش دوربین حرفه‌ای، یک نفر در بخش تلفن همراه و ۳ نفر در فتوماراتن مهدوی شایسته تقدیر شدند.

دبیر چهارمین دوره جشنواره ملی دانشجویی مهدویت از چاپ و انتشار اولین کتاب مجموعه عکس مهدوی کشور در این دوره از جشنواره خبر داد و تصریح کرد: برگزاری دوره‌های مختلف عکاسی رایگان ویژه دانشجویان استان(فتوواک)، برگزاری اولین فتوماراتن مهدوی کشور و مشارکت هنرمندان از ۲۳ استان کشور از اقدامات شاخص بخش عکس جشنواره ملی مهدویت به‌شمار می‌رود.

وی در پایان گفت: آیین اختتامیه چهارمین دوره جشنواره ملی «مهدویت» روز دوشنبه، هشتم خردادماه از ساعت ۱۰ در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار می‌شود و سخنرانان مراسم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و آیت‌الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری هستند.

یادآور می‌شود: شعرخوانی استاد سیداحمد علوی، مداحی جواد هاشمی، رونمایی از کتاب مجموعه عکس مهدوی، آیین تجلیل از برگزیدگان چهارمین دوره جشنواره ملی مهدویت و قرعه‌کشی کمک‌هزینه سفرهای زیارتی از دیگر برنامه‌های این اختتامیه است.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha