جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طباطبایی

حزه / امام جمعه اصفهان گفت: امروز باید جامعه را ابتدا به امر کتابخوانی توصیه و سپس نسبت به ترویج و فرهنگ سازی انتخاب کتاب مفید و موثر برای هر رده سنی اقدام کرد.  

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امروز در دیدار مدیر کل و معاونین کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان ضمن تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: مسئله کتاب وکتابخوانی از اولویت‌های مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان اینکه گرچه فضای مجازی در دنیا گسترش پیدا کرده و حجم اطلاعات و اخبار زیادی دراین فضا تولید می‌شود اما هیچ یک از این عرصه‌ها جایگزین کتاب و کتابخوانی نمی‌شود، گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، امری شایسته است که خود و خانواده را به امر کتابخوانی و مطالعه روزانه عادت دهیم.

امام جمعه اصفهان عنوان کرد: به کتابداران نهاد کتابخانه‌های عمومی توصیه می‌کنم عمر خود را در طول خدمت روزانه به بطالت نگذارند و اکنون که فضایی فراهم شده تا در فضای کتاب و کتابخوانی تنفس می‌کنید، شخصا به امر کتاب خوانی مشغول باشند.

وی یادآور شد: نکته دوم در موضوع کتاب و کتابخوانی این است که باید کتابِ مفید را برای هر رده سنی یافت، داشتن قفسه‌های بزرگ کتاب و صدها جلد متنوع و رنگارنگ کتاب مهم نیست، بلکه یافتن و خواندن «کتاب مفید» حائز اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: امروز باید جامعه را ابتدا به امر کتابخوانی توصیه و سپس نسبت به ترویج و فرهنگ سازی انتخاب کتاب مفید و موثر برای هر رده سنی اقدام کرد.

وی با بیان اینکه نظافت محیط مطالعه، توجه به شکیل بودن فضای کتابخانه و گرد گیری کردن روزانه کتاب‌ها و اهتمام به سالم نگه داشتن کالبد کتاب از ضروریات است، اظهار کرد: کتاب کالایی ارزشمند است که باید فرهنگ صحیح کتابخوانی و حفظ نگهداری درست کتاب رابه فرزندان خود آموزش دهیم.

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: شایسته است که خود را به امر مطالعه کتاب به صورت روزانه عادت دهیم، فرهنگ حسنه کتاب خواندن پیش از خواب شب، موضوعی است که باید در بین نسل جوان و نوجوان ما فرهنگ سازی شود.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: ارسال هر نوع کتاب برای هر شهر و روستا و محله‌ای کاری عقلانی نیست، مدیریت کتابخانه‌ها باید نسبت به فرهنگ و میزان تحصیلات هر منطقه، کتاب‌هایی را به کتابخانه محله اختصاص دهد.

وی ابراز کرد: در کنار اهدا و امانت کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان، به موضوعات جنبی فرهنگی مثل برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات کتابخوانی بپردازید تا علاقه و تمایل جوانان و اقشار مختلف به موضوع مطالعه کتاب افزایش یابد.

در ابتدای این دیدار، علی شاه نظری مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان به تبیین سیاست‌ها و اقدامات خود در طول دوماه گذشته پرداخت و گفت: در ۲۸ شهرستان استان، بالغ بر ۲۱۱ کتابخانه عمومی وجود دارد.

وی ادامه داد: در طول روزهای گذشته طی یک برنامه ریزی و همت جهادی از همه کتابخانه‌های استان بازرسی به عمل آمد و نواقص، کمبودها و نقاط قوت احصا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha