پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر / دیدار رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با آیت الله اعرافی

حوزه/ رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: ساماندهی شرایط موجود برای بهبود وضعیت مساجد یک امر ضروری و مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری در دیدار با آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، با اشاره به اینکه باید سازوکار ملی برای رسیدگی به مساجد طراحی شود، اظهار کرد: این سازوکار پس از تائید مقام معظم رهبری باید مبنای فعالیت قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه باید مدیریت راهبردی و کلان مسجد مشخص شود، مطرح کرد: ساماندهی شرایط موجود برای بهبود وضعیت مساجد یک امر ضروری و مهم است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه تشکیل قرارگاه ملی مسجد را مدنظر قرار داد و افزود: این قرارگاه متشکل از نمایندگان حوزه، سازمان تبلیغات، دفتر تبلیغات، اوقاف و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه است.

وی با اشاره به اینکه کمیته‌ای نیز در کنار این قرارگاه تشکیل می‌شود، عنوان کرد: مسجد دارای حوزه‌های مختلفی ازجمله منابع انسانی، سخت افزار، نرم افزار، مدیریت کلان و صحنه است که مسئولیت هر بخش باید با یک مجموعه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در پایان خاطرنشان کرد: در کنار این مجموعه‌ها و تقسیم کارها مسئولیت تشکل‌های مردمی نیز باید با بسیج و کانون‌های مساجد باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بنده خدا IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم به نظر من بهتر است در این قرارگاه، برخی از نهادهای دیگر مانند بسیج هم حضور داشته باشند
  • کارشناس IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    1 0
    https://parsi.euronews.com/2023/05/30/china-protesters-clashed-police-destruction-religious-symbols-mosque در چین نمادهای مذهبی در بنای یک مسجد توسط نیروهای دولتی تخریب شدند. نمیخواهید کفن بپوشید و به جلو سفارت چین بروید؟ حوزه را تعطیل نمی‌کنید؟
    • ؟ IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      0 0
      کم چنین شده است نسبت به مساجد در غرب؟ کفنی در کار بود؟ چرا از آنها نپرسیدی و نمی پرسی؟