سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کتاب

حوزه/ کتاب «میراث‌های معنوی در روستای نظر آقا به انضمام «حادثه جنگ ویری» با هدف شناخت از تاریخ روستای نظرآقا توسط انتشارات قلمدارانِ جنوب منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حیدر رضانیا نویسنده کتاب «میراث های معنوی در روستای نظرآقا» امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این کتاب نخستین اثرِ پژوهشی در رابطه با معرفی روستای نظر آقا است.

رضانیا در رابطه با هدف انتشار این کتاب اضافه کرد: عناصر مهمی در زندگی وجود دارد که ما برای نسل‌های آینده به آن‌ها نیاز و از آن ها باید حفاظت کنیم.

این نویسنده و پژوهشگر گفت: این عناصر ممکن است بنا بر ارزش‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی در حال و آینده بسیاری ضروری باشد.

وی خاطرنشان کرد: آشنایی نسل امروز با سبکِ زندگی ماقبل خودش در دیاری که زیست می‌کند، حائز اهمیت است.

رضانیا به فصل‌های کتاب اشاره کرد و یادآور شد: تاریخچه روستای نظرآقا، میراث‌های ناملموس فرهنگی روستای نظر آقا، سبکِ زندگی، سال قحطی و شکوائیه آن دوران به زبان شعر، سابقه مبارزات مردم روستای نظرآقا و شاعران محلی سرا، از فصول این کتاب است.

وی اظهار کرد: کتاب «میراث‌های معنوی در روستای نظر آقا» با مقدّمه حجت الاسلام علیرضا کشاورز بارگاهی «امام جمعه شهر سعدآباد»، طرح جلد «سپیده شیرکو»، صفحه آرا «پریا شیرکو» و به مدیریت مسعود عرب زاده انتشارات قلمداران جنوب منتشر شد.

وی یادآور شد: این کتاب در ۱۴۶ صفحه در انتشارات قلمداران جنوب به همت و مساعدت مادی و معنوی «اعضای شورای اسلامی دهیاری دوره ششم روستای نظرآقا» روانه بازار شد.

گفتنی است، حیدر رضانیا دبیر بازنشسته آموزش و پرورش منطقه سعدآباد است، کتاب حماسه حضور با موضوع خاطرات ناب رزمندگان روستا در دوران دفاع مقدس منتشر و کتاب‌های گنجینه جنگ و شهید فرهنگی اسماعیل رزمجو نیز به زودی از وی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha