پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید ابراهیم رئیسی

حوزه/ رئیس جمهور توجه دادن مردم و افکار عمومی به ویژه نسل جوان به نقطه تحول و کانونی ۱۵ خرداد را یکی از وظایف ستاد کنگره ملی بزرگداشت ۱۵ خرداد عنوان کرد و اظهار داشت: برگزاری کنگره برای این روز تاریخی مهم بوده، اما بخش اصلی آن آگاهی دادن مردم نسبت به اصل واقعه ۱۵ خرداد است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، در دیدار اعضای کنگره ملی بزرگداشت شصتمین سالروز قیام تاریخی ۱۵ خرداد، یکی از کارکردهای مهم این کنگره را یادآوری ظلم و جنایات رژیم پهلوی و همچنین بیان خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مردم دانست و بر ضرورت تبیین خدمات و اقدامات صورت گرفته به نام نظام و انقلاب اسلامی، از تریبون‌های مختلف تاکید کرد.

رئیس جمهور انگیزه حضور مردم ورامین در واقعه تاریخی ۱۵ خرداد را امید به تغییر به نفع اسلام و مردم ایران دانست و افزود: آن روزی که مردم ورامین حرکت خود را آغاز کردند، در مقابل خود، رژیم تا بن دندان مسلح پهلوی را می‌دیدند، اما با امید و امیدواری به تغییر حاضر به جانفشانی در این راه شدند.

رئیسی عمق و فحوای پیام امام خمینی(ره) درباره ۱۵ خرداد و فلسفه اعلام عزای عمومی این روز برای همیشه تاریخ را معطوف کردن توجهات به این حرکت تاریخی در نهضت اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: مبنا و اصل پیام امام(ره) نمادسازی از این روز تاریخی و زنده نگهداشتن آن به عنوان نقطه تحول و حرکت به سمت تغییر و وقوع انقلاب اسلامی بوده است که باید هماره مورد توجه باقی بماند.

رئیس جمهور توجه دادن مردم و افکار عمومی به ویژه نسل جوان به این نقطه تحول و کانونی را یکی دیگر از وظایف ستاد کنگره ملی بزرگداشت ۱۵ خرداد عنوان کرد و اظهار داشت: برگزاری کنگره برای این روز تاریخی مهم است، اما بخش اصلی آن آگاهی دادن مردم نسبت به اصل واقعه ۱۵ خرداد است که باید با استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان، دانشجویان و فرهیختگان ورامین برای ماندگار کردن این روز تاریخی و زنده نگهداشتن راه و یاد شهدای این روز محتواسازی صورت گیرد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به مطالبات مردم پیشوا، ورامین و قرچک به ویژه در زمینه احداث مترو، رفع مشکلات شهرک آژند و سبحان در این منطقه و مشکل آب کشاورزی دشت ورامین اشاره و بر ضرورت تسریع در اجرای مصوبات سفر استانی دولت به این منطقه تاکید کرد.

پیش از سخنان رئیس جمهور، فرماندار ورامین گزارشی از اقدامات و دستاوردهای دولت مردمی در شهرستان ورامین طی قریب به ۲ سال گذشته از جمله تکمیل و به سرانجام رساندن بسیاری از پروژه‌های عمرانی و زیربنایی بر زمین مانده و توجه ویژه به روستاها و نقاط کم‌برخوردار این منطقه با تخصیص بودجه مناسب به شهرداری‌ها ارائه کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha