سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سید محمد حسن ابوترابی فرد در دامغان

حوزه/ امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ایران بعد از انقلاب اسلامی هویت دیگری دارد، گفت: ایران اسلامی در طول ۴ دهه توانسته است به یک قدرت بزرگ سیاسی و مؤثر در منطقه و جهان اسلام و در جامعه جهانی تبدیل گردد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد، در مراسم یادواره شهدای شهر دیباج در شهرستان دامغان، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام(ره) به آثار و برکات شخصیت امام بزرگوار و قیام مردم شریف و ملت بزرگ ایران تحت رهبری آن بزرگمرد اشاره کردند و فرمودند که شخصیت آسمانی امام راحل و این مرد برجسته تاریخ ایران و اسلام در پرتوی انوار پر فروغ قرآن و مدرسه اهل بیت (ع) در چندین حوزه آثار بزرگ و ماندگاری را خلق کردند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه یکی از مهم ترین آثار بزرگ و ماندگار امام راحل این بود که منشأ تحولاتی در ایران اسلامی و در کشور حضرت امام رضا (ع) گردیدند، تصریح کرد: بدون تردید می توان تاریخ ایران به را دو مقطع تقسیم کرد، یک مقطع ایران قبل امام راحل و ایران قبل از پانزده خرداد و ایران قبل از ۲۲ بهمن ۵۷ و مقطع دیگر ایران بعد از انقلاب اسلامی است که باید با یکدیگر مقایسه شود.

وی افزود: بین این دو مقطع از تاریخ ایران در عرصه های فرهنگی و علمی و سیاسی و اجتماعی و در حوزه های قدرت فاصله های معنا داری مشاهده می‌شود و ایران بعد از انقلاب اسلامی هویت دیگری دارد و به هویت واقعی و اصلی خود رسید.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: ایران بعد از انقلاب اسلامی در واقع ایران مبتنی بر هویت انقلابی و دینی است و ایرانی برآمده از اندیشه های نورانی قرآن و مدرسه اهل بیت (ع) و ایران مقتدر و ایستاده در برابر همه قدرتهای جهانی است.

وی با بیان اینکه شرایط ایران در قبل و بعد از انقلاب فاصله های زیادی با یکدیگر دارد، گفت: ایران بعد از انقلاب، ایرانی مستقل و با اقتدار است که در واقع ۸ سال در برابر اتحاد نامقدس شرق و غرب توانست مقاومت کند و دفاع مقدس را به قله رفیع افتخار ملت ایران و ملت اسلام تبدیل کند و ایران امروز به عنوان نماد استقلال و عزت در جهان شناخته می شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ایران بعد از انقلاب اسلامی هویت متفاوتی دارد، گفت: ایران اسلامی در طول ۴ دهه توانسته است به یک قدرت بزرگ سیاسی و موثر در منطقه و جهان اسلام و در جامعه جهانی تبدیل گردد.

وی افزود: ایرانی که امروز بعد از انقلاب اسلامی با آن مواجه هستیم ایرانی است که قله های رفیع علم و دانش را فتح کرده و در تبدیل دانش به فناوری و دستیابی به فناوری های نو جایگاه فاخر و رفیع دارد.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه ایران بعد از انقلاب نماد وحدت و انسجام و اتحاد است، گفت: ایران امروز پرچم دار وحدت امت اسلامی است و تحولات عظیم ایران در طول ۴ دهه گذشته دستاورد انقلابی است که پرچم دار و امام و رهبر و پیشوای او امام بزرگواری است که در 34 سال گذشته جسم مبارک او از میان مردم رفت و تمام تحولات و افتخارات دستاورد حرکت عظیمی است که او با عنوان انقلاب اسلامی خلق کرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تحولات جهان اسلام و نقش انقلاب اسلامی در تحول دنیای اسلام تصریح کرد: دنیای اسلام به دو مقطع تعریف می‌گردد و جهان اسلام قبل از ۲۲ بهمن ۵۷ و جهان اسلام بعد از ۲۲ بهمن ۵۷ تعریف می شود.

وی افزود: اگر تاریخ را مشاهده کنیم می بینید که در جهان اسلام قبل از شکل گیری انقلاب اسلامی شاهد پراکندگی و اختلاف و حضور قدرتهای بزرگ و سلطه استکبار جهانی و آمریکا هستید و در قلب جهان اسلام و در سرزمین مقدس فلسطین، رژیم نامشروع صهیونیستی را با کمترین هزینه خلق کردند و میلیون ها فلسطینی را از خانه و کاشانه خودشان بیرون کردند و به شهادت رساندند و بر ذخایر عظیم جهان اسلام تسلط یافتند و جهان اسلام را پاره پاره و تکه تکه کردند و منافع نا مشروع سیاسی و اقتصادی خود را از این منطقه ثروتمند و مهم و کلیدی و حساس تامین کردند و در واقع در یک کلام می‌توان گفت که دنیای اسلام قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جایگاهی نداشت و مردم مظلوم فلسطین و مسلمانان جهان منزلتی نداشتند.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه دنیای اسلام بعد از ۲۲ بهمن ۵۷ متحول شد، گفت: امروز جهان اسلام دارای منزلت و قدرت است و به یکی از قدرت های بزرگ و موثر و با نفوذ منطقه تبدیل شده است و دنیای اسلام بعد از انقلاب دنیای دیگری است و این تحولات عظیم دستاورد انقلابی است که امام بزرگوار آن را آفرید و دستاوردی است که خلف صالح امام راحل، مقام معظم رهبری آن را مدیریت و هدایت کرد و راه را برای این تحول عظیم در جهان اسلام هموار نمود و معادلات بین المللی و جهانی هم تغییر کرد که این را باید قدر بدانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha