یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام ابوترابی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران، گفت: یکی از اصول راهبردی جمهوری اسلامی اقتدار علمی، سیاسی، دفاعی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، روز گذشته در همایش وحدت شیعه و سنی که در مجتمع ارسلان بندر تاریخی لافت شهرستان قشم برگزار شد، اظهار داشت: واژه وحدت که در آیات نورانی قرآن کریم آمده، در جایگاه دانش، علم و معرفت و اندیشه الهی پیامبر اعظم(ص) تعریف شده است.

وی افزود: رسول الله(ص) با نقش معلم مبعوث گردید تا جامعه بشری را در مدرسه کتاب و تلاوت تعلیم دهد و آیات الهی را بر آنان تلاوت کند و راه برای تقویت بنیه علمی، عقلی و معرفتی هموار کرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه پیامبر (ص) سنگ بنای این مدرسه را براساس دانش نهاد، عنوان کرد: رمز تمایز و برتری جوامع سیاسی و انسانی به علم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد ادامه داد: ارتقاء سطح دانش راه را برای تحول در نظام اخلاقی و تربیتی فراهم می‌کند و سنگ بنای اخلاق بدون دانش شکل نمی‌گیرد؛ پیوند دانش و علم صالح که انسان تزکیه شده نماد آن است زمینه دستیابی به قله‌های علم را فراهم می‌کند.

وی اظهار کرد: این مدرسه پیامبر عظیم الشأن اسلام است که مرجعیت ایشان برای عموم، اصل انکار ناپذیر است و قبل از مرجعیت قرآن کریم، مرجعیت پیامبر (ص) را می‌شناسیم که هویت قرآن به پیامبر است.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: مهمترین تحول انقلاب اسلامی در دنیای امروز ارتقاء دانش معرفت دینی و بازگشت به آن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد تأکید کرد: اسلام امروز یک امت واحده خلق کرده تا براساس اندیشه در حوزه تفکرات و فهم درست قرآن کریم تحول ایجاد کند.

وی تصریح کرد: با وجود آنکه روزگاری واژه‌هایی مانند استکبار و استثمار به سهولت در بین مسلمانان رواج داشت اما دیگر این روند متوقف شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی گفت: یکی از اصول راهبردی جمهوری اسلامی اقتدار علمی، سیاسی و دفاعی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha