سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: خانواده‌ها باید به دور از تجملات زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زنجان با یادآوری اینکه یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم، بحث محرومیت‌زدایی است، گفت: خوشبختانه دولت تا امروز در این زمینه عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشته است.

وی یکی از زمینه‌های ایجاد و افزایش نشاط اجتماعی در جامعه را موضوع محرومیت‌زدایی برشمرد و با یادآوری اینکه در برهه کنونی نیز بسیج مستضعفین به این موضوع اهتمام داشته است، ادامه داد: یکی از نهادهایی که تا امروز تلاش زیادی در راستای محرومیت‌زدایی داشته و جزو رویش‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود، سازمان جهادسازندگی بود.

خطیب نماز جمعه زنجان در ادامه یکی از اقدامات ضروری را فراهم کردن بستر و زمینه ازدواج آسان برای جوانان دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کنونی جامعه، انتظار ما از والدین این است که با دوری و پرهیز از هر گونه تجمل‌گرایی، زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم کنند.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با تاکید بر اینکه باید ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) را به عنوان الگویی برای ترویج ازدواج آسان قرار دهیم، افزود: باید برای تحقق این امر، الگو قرار دادن ازدواج این دو بزرگوار در جامعه امروز به یکی از رویکردهای اصلی تبدیل شود.

وی همچنین به سفر اخیر رئیس‌جمهور به چند کشور حوزه آمریکای لاتین اشاره و با بیان اینکه سفر به کشورهایی چون نیکاراگوئه، کوبا و ونزوئلا امیدوارکننده بود، تصریح کرد: بدون شک با نگاهی به این سفرها درمی‌یابیم که شاهد روی دادن اتفاقات خوب در مناسبت‌های کشورهای طرف قرارداد با ایران خواهیم بود.

امام جمعه زنجان در ادامه به موضوع مهم آب و ضرورت استفاده بهینه در این خصوص اشاره و اظهار کرد: متاسفانه در زمینه منابع آبی با کمبودهایی مواجه هستیم که این کمبودها بسیار جدی بوده و باید هشدارهای لازم در این خصوص مورد توجه همه آحاد جامعه باشد، از این رو انتظار می‌رود موضوع صرفه‌جویی در مصرف آب از سوی همگان رعایت شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha