دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
علامہ حافظ ریاض حسین نجفی

حوزه/ آیت الله حافظ سید ریاض حسین نجفی گفت: بهترین درمان برای گناه، استغفار است. استغفار به معنای واقعی این است که انسان وقتی از گناهی توبه کند، دیگر به طرف آن نرود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» آیت الله حافظ سید ریاض حسین نجفی، رئیس وفاق المدارس شیعه پاکستان، در خطبه نماز جمعه این هفته پاکستان گفت: ستایش فقط برای خداوند متعال است. اساس اسلام توحید و موفقیت در پیروی از آن است. در واقع سه اصل دین وجود دارد. توحید، نبوت و معاد. عدالت صفت ذاتی الهی است و امامت استمرار نبوت است.

وی در ادامه اظهار داشت: تاکید زیادی بر صله رحم وجود دارد. مراقب بستگان نزدیک و همسایگان باشیم. وظیفه مؤمن این است که از خود در برابر گناه محافظت کند. بهترین درمان برای گناه، استغفار است. استغفار به معنای واقعی این است که انسان وقتی از گناهی توبه کند، دیگر به طرف آن نرود.

وی در خطبه نماز جمعه در مسجد امام علی جامعه المنتظر لاهور تصریح کرد: بعد از وقوع حادثه کربلا تغییرات زیادی صورت گرفت، حتی پسر یزید از گرفتن خلافت خودداری کرد. پس از واقعه کربلا، بیشترین توسعه و ترویج دین اسلام در زمان امام علی بن موسی الرضا (ع) انجام شد. ایشان با یهودیان، مسیحیان و دیگران در مورد یکتاپرستی بحث و مناظره می کرد. مشکل جبر و اختیار نیز در زمان ایشان حل شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: روایت است که حضرت علی رضا (ع) مسلمانان را به پیروی از چند چیز ترغیب می کرد؛ هنگامی که یکدیگر را ملاقات کنند، به یکدیگر سلام کنند. همیشه راستگو باشند. هرگز در امانت، خیانت نکنند، حتی اگر کسی که امانت را اختیار گذاشته، قاتل پدر شما باشد. بیشتر زمان را در سکوت سپری کنند. زمان را برای کاری که اهمیتی ندارد، تلف نکنند. به دیدن یکدیگر اهتمام برورزند و از هم دوری اختیار نکنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha