دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه / دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: اقدامات پایه‌ای ما توسعه و توجه به بحث کودک و نوجوانان است که در همین کتابخانه بیش از چهار بخش برای آنها و ۴۰ خدمت ارائه می‌شود که در کتابخانه نسل جدید تا ۸۰ خدمت هم ارائه می‌شود و نشان می‌دهد و نشان از همت اجزا دولت به توسعه و فضای فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور روز پنجشنبه در آیین افتتاح بزرگترین کتابخانه استاندارد آذربایجان شرقی اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی امروز فقط محدود به سالن مطالعه و مخزن نیستند و به‌عنوان مرکز فرهنگی اجتماعی فعالیت می‌کنند و در دنیا از موضوع کتابخانه عمومی به‌عنوان مطالعه عبور و به مرکز خدمت رسانی و توسعه فرهنگی رسیدیم و در منطقه اول، جهان اسلام میان سه کشور اول، در آسیا میان پنج کشور و در دنیا در میان ۲۰ کشور اول هستیم.

وی ادامه داد: وضعیت ما وخیم نیست و متوسط روبه رشد است و اما به‌عنوان راهبر حوزه فرهنگ فاصله داریم و پیگیری می‌کنیم به نتیجه برسیم.

وی افزود: اقدامات پایه‌ای ما توسعه و توجه به بحث کودک و نوجوانان است که در همین کتابخانه بیش از چهار بخش برای آنها و ۴۰ خدمت ارائه می‌شود که در کتابخانه نسل جدید تا ۸۰ خدمت هم ارائه می‌شود و نشان می‌دهد و نشان از همت اجزا دولت به توسعه و فضای فرهنگی است.

رمضانی خاطرنشان کرد: این کتابخانه بعد از کتابخانه مرکزی تبریز بزرگترین کتابخانه مرکزی آذربایجان شرقی است و باز طراحی کتابخانه مرکزی تبریز هم آغاز شده است که با افتتاح این کتابخانه ۱۳۸ درصد سرانه کتابخانه اسکو و ۲۸۵ درصد شهر سهند افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: امیدواریم این فضا و اقدام تبدیل به مدلی برای راهبری مسئله در استان شود از وزیر فرهنگ و ارشاد که حامی مسئله کتابخانه‌ها بودند، تبدیل شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha