یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام موسوی اعظم یاسوج

امام جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه برگزاری ازدواج و مراسم ساده با کمترین تشریفات موجب ترویج این فرهنگ حسنه است، گفت: اجبار به برگزاری مراسم‌های اشرافی عروسی که بیشتر آنها به دلیل وجود رقابت های تجملاتی و چشم و هم چشمی بین خانواده ها شکل می گیرد، در ترس جوانان از شروع زندگی تاثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج،حجت الاسلام سیدعلی صالح موسوی اعظم امام جمعه موقت یاسوج درخطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به هزینه های سرسام آور و گاه بی مورد و اسراف و ریخت و پاش در برگزاری جشن های عروسی، گفت: هزینه بالای جشن عروسی جوانان را از سنت حسنه ازدواج گریزان کرده و در کنار معضل بیکاری موجب افزایش سن ازدواج در جامعه شده است.

امام جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه برگزاری ازدواج و مراسم ساده با کمترین تشریفات موجب ترویج این فرهنگ حسنه است، افزود: اجبار به برگزاری مراسم‌های اشرافی عروسی که بیشتر آنها به دلیل وجود رقابت های تجملاتی و چشم و هم چشمی بین خانواده ها شکل می گیرد، در ترس جوانان از شروع زندگی تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: اگر شرایط ازدواج آسان برای جوانان فراهم و مزایای زندگی مشترک برای آنان تبیین شود، بی شک تمایل جوانان به ازدواج بیشتر از آنچه اکنون است،‌ خواهد شد.

امام جمعه موقت یاسوج در ادامه با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله دکتر بهشتی، اضافه کرد: شهادت مظلومانه آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران با وفای انقلاب اسلامی موجب بیداری امت و آشکار شدن چهره واقعی و خیانت پیشه منافقان و مزدوران داخلی و عوامل خارجی آنان شد.

حجت الاسلام موسوی اعظم با اشاره به اینکه دستگاه قضایی از سرمایه ها و ارکان مهم نظام اسلامی است، گفت: عملکرد این دستگاه انعکاس عدالت، ثبات و امنیت است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha